Prummel en Van Nierop starten journalistiek netwerkbedrijf Out in the Open

Prummel en Van Nierop starten journalistiek netwerkbedrijf  Out in the Open
  • Content
  • 1 sep 2016 @ 12:25
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Personalia

Brand publisher voor organisaties en merken die meer te melden hebben. Dat is Out in the Open, het nieuwe journalistieke netwerkbedrijf van Susanne van Nierop en Astrid Prummel. 'Merken gedragen zich steeds meer als uitgevers. Ze verspreiden een eindeloze hoeveelheid verhalen via hun eigen en andere media. Maar wat willen klanten eigenlijk echt weten? En hoe blijf je geloofwaardig?', aldus de dames.

Out in the Open ontwikkelt volgens de oprichters prikkelende journalistieke formats voor organisaties die ‘out in the open’ willen gaan met verhalen over onderwerpen die hun doelgroep bezighouden. Van Nierop: 'Die willen vertellen over hun eigen uitdagingen en dilemma’s. Over wat er echt speelt in hun markt. Dit doet Out in the Open met een netwerk van journalisten en andere makers met een frisse, scherpe blik.' Het moet een community worden onder leiding van Van Nierop en Prummel, die beiden veel ervaring hebben in marketingcommunicatie en mediaproductie. Plus een groot netwerk in de journalistiek, de creatieve industrie en de marketingwereld. Voor volgers van MarketingTribune komt het nieuws niet als verrassing. Het stond, toen nog als gerucht, reeds in editie MT Top X (5/7/'16) met berichten uit Cannes.

Onafhankelijk
Out in the Open borduurt deels voort op de gedachte achter het journalistieke label Untold Stories, dat Prummel in januari lanceerde binnen reclamebureau FHV BBDO. Tegelijkertijd is het de expertise waarin Van Nierop de afgelopen jaren haar sporen verdiende als freelance journalist en tekstschrijver, onder meer voor Nuon, RTL Z, Het Parool en verschillende reclamebureaus.

Prummel: ‘Brand publishing bleek al snel een interessant nieuw domein. Er was interesse van klanten van FHV, van andere opdrachtgevers en ook van andere reclamebureaus met klanten die het verhaal achter het reclame-verhaal willen vertellen. Negen maanden later ga ik samen met Susanne onafhankelijk Out In The Open.’
Van Nierop: ‘De afgelopen twee jaar heb ik “veldonderzoek” gedaan voor wat uiteindelijk Out in the Open is geworden. Ik ben ervan overtuigd dat merken beter kunnen, echt uitgevers kunnen zijn.’

Van Nierop en Prummel hebben jarenlang samengewerkt bij Adformatie. Van Nierop was tot 2014 chef online van Adfo Groep. Prummel was tot januari van dit jaar hoofdredacteur van Adformatie. Als uitvalsbasis betrekken de dames een ruimte in Artbox, Centre for Creation, aan de Kruislaan te Amsterdam. (PvWK)

fotografie: Suzanne Blanchard


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken