Eindhoven's Another City Trip is 'het meisje dat je verrast'

Eindhoven's Another City Trip is 'het meisje dat je verrast'
  • Content
  • 6 okt 2016 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentEvenementInteractie

Eindhoven wil meer buitenlandse bezoekers naar de binnenstad trekken en is daarom een internationale influencercampagne gestart genaamd Another City Trip. Food-, lifestyle- en fashionbloggers kunnen hier 'de energie van het populaire stadsdeel Strijp-S zelf komen ervaren en beoordelen'. De campagne werkt hiervoor samen met diverse zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit de Lichtstad.

Another City Trip is ontwikkeld door contentmarketingbureau Zandbeek en citymarketingorganisatie Eindhoven365. Inmiddels hebben er zich al zo'n honderd geïnteresseerde influencers aangemeld. Idee van het event: 'Foodbloggers brengen een bezoekje aan de crème de la crème van de Eindhovense cuisine. Fashionista's zien met eigen ogen hoe design, technologie en fashion op natuurlijke wijze samensmelten in de Eindhovense ateliers en shops. Ook lifestylebloggers ervaren 24 uur lang de vibe van de stad en overnachten in een van de bijzondere hotels die Eindhoven herbergt.'

'Niet het mooiste meisje van de klas'
Mark de Greeff, verantwoordelijk bij Eindhoven 365, laat weten: 'Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn veel mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spanndendste meisje van de klas. Het meisje dat je verrast, verwondert en je uitnodigt om mee te doen aan het prototypen van de toekomst. Dat laten we graag zien aan een internationaal publiek, bij voorkeur via nieuwe en spannende samenwerkingsverbanden. En de samenwerking met Zandbeek voor another City Trip is daar een perfect voorbeeld van. Dat de campagne bovendien nét even wat gedurfder en anders is, blijkt ook uit de titel. die bevat niet voor niets wat typisch Eindhovense zelfspot.' 

500 procent
Eindhoven hoopt, mede dankzij deze campagne, in 2020 minimaal 500 (!) procent meer internationale bezoekers naar de stad te trekken. De Another City Trip-campagne start morgen (7 oktober). 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken