ING start YouTube-kanaal voor voetballende jeugd
- Content
- 12 okt 2016 @ 13:33
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentDigitaalVideo
- 12 okt 2016 @ 13:33
- Redactie Contentmarketing
Jongeren spelenderwijs in contact brengen met voetbal, dat is het idee achter Only Football, het nieuwe YouTube-kanaal van ING. Hier kan de jeugd onder meer 'de gaafste voetbaltricks en -tips, de zoektocht naar nieuwe ballenjongens en -meiden en verrassende video's omtrent de wedstrijden van het Nederlands Elftal' vinden. ING hoopt hiermee jongeren te kunnen inspireren om in beweging te komen.
'ING Only Football is een prachtig online platform om jongeren te bereiken', zo stelt Steven Sedee, manager sportsponsoring bij ING Nederland. 'Bij ING sponsoren we het Nederlandse voetbal in de totale breedte en Only Football is een logische aanvulling in onze sponsoring. Met het YouTube-kanaal bereiken we jongeren actief in hun interessegebied en maken we echt impact. Zo dragen we bij aan het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal en helpen we om kinderen met meer plezier te laten voetballen.'
ING werkt hiervoor samen met de Cruyff Foundation, waar 'balvirtuoos' Soufiane Touzani ambassadeur van is. Voor de samenwerking met Only Football heeft hij een truc uit de kast getrokken genaamd de Cruijff-turn en roept hij jongeren op omze deze truc na te doen of in een nieuw jasje te steken.
Niels Meijer, directeur van de Johan Cruyff Foundation, laat weten: 'Het is mooi dat een nieuwe held van het hedendaagse voetbal de jeugd inspireert om te bewegen. Samen met ING stimuleren we met deze actie voetbalgrage kinderen om hun held na te doen door letterlijk in beweging te komen; een geschikte match dus.'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing