MrWork publiceert onderzoek naar social media recruitment

MrWork publiceert onderzoek naar social media recruitment
  • Content
  • 26 okt 2016 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaContentCommunicatieRecruitment

Social media recruitment-onderzoeksbureau MrWork heeft voor het derde jaar op rij onderzoek gedaan naar de manier waarop bedrijven social media inzetten bij het werven van personeel. De HR- en recruitment-afdelingen van diverse bedrijven uit Nederland hebben hun medewerking verleend - in totaal 248 respondenten. Uit het onderzoek is gebleken dat de inzet van social media 'onontbeerlijk is in de War for Talent, die weer in volle hevigheid is losgebarsten.'

Enkele uitkomsten op een rijtje:

  • Social media recruitment is volledig doorgedrongen in personeelswerving. Een kleine minderheid van 7% maakt geen gebruik van social media. Van de bedrijven die aan social recruitment doen, gebruikt 56% minimaal drie kanalen. Hierbij is LinkedIn nog steeds marktleider en groeiende. Facebook blijft stabiel, YouTube en Instagram komen sterk op en Twitter valt terug.
  • Van de ondervraagden doet 62% aan employer branding. Bijna alle bedrijven gebruiken social media om hun aantrekkelijkheid als werkgever te versterken.
  • Live videostreams blijken zeer bruikbaar voor employer branding.

En nog meer:

Het volledige onderzoek is hier te downloaden.

Employer branding
MrWork is in 2011 ontstaan vanuit de overtuiging dat social media het beste kanaal zijn voor employer branding en het benaderen van werkzoekenden. Ga voor meer informatie naar de website

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken