Platform Content en CMFF slaan handen ineen
- Content
- 11 nov 2016 @ 11:08
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentInteractieCommunicatieStrategie
- 11 nov 2016 @ 11:08
- Redactie Contentmarketing
Het contentmarketing-vak is in ontwikkeling en Platform Content en Content Marketing Fast Forward (CMFF) spelen beiden een belangrijke rol in het aanjagen en ondersteunen hiervan. Dit is ook de reden dat beide partijen met elkaar gaan samenwerken.
Platform Content heeft na een doorstart begin dit jaar inmiddels zestien leden aan zich weten te binden, waaronder LVB Networks en Yune. CMFF richt zich met name sterk op de internationale ontwikkelingen van contentmarketing en organiseert events, trainingen en masterclasses waar bijvoorbeeld Joe Pulizzi al heeft gesproken.
De samenwerking tussen beide partijen wordt vertaald naar concrete projecten. De eerste samenwerking vond al plaats rondom het CMFF-congres wat in mei in Amsterdam plaatsvond en is naar eigen zeggen meer dan voldoende aanleiding om dit in de toekomst uit te bouwen.
Jasper van Zandbeek, voorzitter van Platform Content, laat weten: 'We zijn blij met het partnership met CMFF, vooral ook omdat we hiermee een partnership hebben met een internationale scope. Als regelmatige sprekers op de meeste Europese contentmarketing congressen, zoals Content Marketing Masters, The Content Marketing Academy en Clever Content zijn Huisman en Van Loon al jaren onderdeel van het internationale netwerk van experts, auteurs en opinion leaders. Wij kunnen elkaar als partners versterken om ons vakgebied samen verder te brengen met concrete initiatieven.'
Huisman en Van Loon, initiatiefnemers van CMFF, delen het enthousiasme: 'Onze missie om op een informatieve, leuke en snelle manier contentmarketing professionals te onderwijzen en vooral te inspireren om hen verder te brengen in de uitoefening van hun vak, sluit naadloos aan op de doelstellingen van Platform Content. Onze mogelijkheden om een internationale dimensie toe te voegen biedt het gehele vakgebied ter gelegenheid tot ontwikkeling. Laten we als Benelux marketeers maar écht voor de spreekwoordelijke 'world domination' durven gaan.'
Lees ook: CMFF: 90% van alle content is crap
Platform Content is tevens (mede-)organisator van de Grand Prix Content Marketing, welke volgende week donderdag 17 november plaatsvindt. En er zijn nog kaarten! Ga hier naar toe voor meer informatie.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing