Vebego International over samenwerking Zandbeek: 'Nieuwe online stap in 21e eeuw'

1nov 201611:18
  • Content
  • 12667 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContentDigitaalMarketingcommunicatieCommunicatie

nieuws Internationaal familiebedrijf Vebego International (in de facilitaire dienstverlening en sociale werkvoorziening, ruim 36.000 medewerkers) heeft de samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek en dochterbedrijf Nexwork verlengd voor een periode van vijf jaar. Waarom? Nina Brugman, manager corporate communications bij Vebego, licht de samenwerking toe. 'Ze nemen ons waar nodig aan de hand en luisteren goed.'

Wat gaat Zandbeek concreet voor u doen?
Minimaal acht online strategische trajecten begeleiden en 39 websites migreren naar een opensource CMS genaamd Umbraco. En dat in vier landen!

Waarom zet u de samenwerking met Zandbeek voort?
Gezien het budget dat ermee gemoeid is, hebben wij interne afspraken gemaakt dat dit een aanbestedingstraject werd. Samen met onze afdeling inkoop hebben we een uitvraag in de markt gezet. Deze uitvraag ging uit van techniek, implementatie en strategie. Ook zaten daar presentatierondes bij. Zandbeek heeft zich het beste gepresenteerd: op inhoud, proces en prijs. Daar waren we het unaniem over eens.

Waarin blinkt Zandbeek uit ten opzichte van andere contentmarketingbureaus?
Ze nemen ons waar nodig aan de hand en luisteren goed. Zandbeek werkt bovendien met een standaard roadmap die ons in acht stappen van strategie naar implementatie brengt. Daarnaast beschikken ze over voldoende capaciteit voor die implementatie en helpdesk vragen. Iets waarvan wij uit ervaring weten dat dat geen overbodige luxe is.

Waar ligt bij Vebego 'de pijn' die Zandbeek voor u gaat oplossen?
Wij zijn een complexe organisatie, met zo'n veertig dochterbedrijven die decentraal aangestuurd worden. De marketingcapaciteit en -ervaring per bedrijf is heel divers, maar ze zijn wel zelf in charge voor hun eigen marketingactiviteiten waaronder de website. Zandbeek gaat ons per onderneming helpen om online een nieuwe stap in de 21e eeuw te zetten. We doen, op een enkele uitzondering na, nergens een platte contentmigratie. Hiermee hopen we onze ondernemingen te prikkelen om op een andere manier naar hun online presence te kijken en er meer uit te halen dan nu het geval is. Het gaat in totaal om 39 websites in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland en we willen alle websites in 2017 klaar hebben. een hele kluif om te managen dus.

U werkt al ruim twintig jaar samen met Zandbeek. Hoe kijkt u terug op die tijd? Wat is er veranderd?
Zandbeek stond in de jaren negentig aan de wieg van onze toenmalige corporate identity en was nauw betrokken bij onder meer de ontwikkeling van producties als jaarverslagen en magazines. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd. Doordat Nexwork een dochter werd van Zandbeek, werden de lijnen ineens weer een stuk korter. Het waren geen twee losse partijen meer; een webbureau en een communicatiebureau, maar de competenties zijn stevig gebundeld en leveren ons nu een full service relatie op. Ook bij Vebego is er natuurlijk het een en ander veranderd. Van een strategie van '1000 bloemen bloeien' zijn we geen verzameling van losse merken meer, maar een familie van merken met een eenduidige huisstijl. 

Wanneer kunt u spreken van een vruchtbare samenwerking?
We hebben een ambitieuze planning liggen voor de uitrol. Ik ben al heel blij als we die realiseren en in 2017 alle websites over hebben kunnen zetten. Maar wat mij betreft is de samenwerking nu al geslaagd als ik zie hoe mijn collega's het traject oppakken. Ik geloof er echt in dat we hiermee het overgrote deel van onze bedrijven verder gaan helpen om meer uit hun (commerciële) doelstellingen te halen.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content