Dolly van den Akker op Branded Content Event: ‘Behoefte aan food for thought? Kom naar mijn sessie!’
- Content
- 23 jan 2017 @ 10:36
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branded Content EventBranded contentContentEvenement
- 23 jan 2017 @ 10:36
- Lucas Boon
Contentmarketing is hot. Net als social media een aantal jaren geleden, springt iedereen nu op de contenttrein. Maar hoe ontwikkel je nu als merk goede content die geloofwaardig en authentiek en vooral ook relevant is voor de doelgroep? Op deze en meer vragen wordt antwoord gegeven tijdens het Branded Content Event, donderdag 2 februari in DeFabrique te Utrecht. Dolly van den Akker, strategy director bij MPG, is een van de sprekers op het event en geeft haar visie op het vak.
Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.
Wat is in uw visie de definitie van branded content?
Het is content van een merk gepubliceerd op een medium dat niet van het merk is. Daarbij is het duidelijk dat de content afkomstig is van dit merk. Branded content wordt verpakt als redactionele content.
Wat is volgens u op het moment de grootste ontwikkeling in het vak?
Branded content is één van de manieren waarop merken hun verhaal vertellen. Het is simpelweg een propositie in het marketingvak geworden. Het is ook door consumenten algemeen geaccepteerd dat merken zich via branded content profileren. De enige voorwaarde voor consumenten is en blijft dat de informatie relevant moet zijn.
Hoe zet MPG branded content/contentmarketing in?
Wij werken met en vanuit vier vaste bouwstenen die elkaar versterken en aanvullen: strategie, concept, distributie en data. Onze contentstrategieën zijn altijd gebaseerd op de customer journey van specifiek beschreven persona's. Uiteindelijk resulteert dat in middelen die variëren van informatievideo's, advertorials en blogseries tot columns, vlogseries en events en nog veel meer.
Wat verwacht u van het Branded Content Event en wat kunnen wij verwachten van uw talk?
Met mijn presentatie hoop ik vooral duidelijk te maken dat branded content zoveel kansen biedt en dat contentmarketing in het algemeen steeds meer de rol van traditionele marketing overneemt. Minder push dus. Er zijn daarbij nog teveel mediaprofessionals die krampachtig vasthouden aan het verschil tussen editorial en branded content, maar de normvervaging tussen branded en editorial content is allang geaccepteerd door consumenten. Kortom, heb je behoefte aan food for thought? Letterlijk en figuurlijk? Dan moet je naar mijn sessie komen.
Wat zijn in een notendop de trends voor 2017 als het aankomt op branded content?
De grote overkoepelende trends die nu gelden zijn: denk en werk altijd vanuit persona's en hun customer journeys, zorg dat contentstrategieën zoveel mogelijk crossmediaal zijn en benut data en reacties van consumenten door ze te meten. En denk niet vanuit middelen, maar vanuit de momenten dat je als merk relevant bent voor je consument. Moments first, dus!
Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- mpg.
- branded content event
- mpg
- content marketing
- content
- contentmarketing
- defabrique
- dolly van den akker
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing