Thierry van Engelen (Universal) op Branded Content Event: ‘Zodra de kijker voelt dat het reclame is, dan is het effect weg’
- Content
- 24 jan 2017 @ 15:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementInteractieBranded Content EventContentBranded content
- 24 jan 2017 @ 15:03
- Lucas Boon
Thierry van Engelen is al zestien jaar actief in de muziekindustrie, waarvan de afgelopen jaren als director new business bij Universal Music. Hij is een van de sprekers op het Branded Content Event, donderdag 2 februari in DeFabrique te Utrecht. Wat kunnen we verwachten van zijn talk? Een korte vooruitblik. 'Een artiest heeft fans, terwijl een merk klanten heeft. Dat is een totaal andere beleving.'
Ga hier naartoe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.
Waarom bent u gevraagd voor het Branded Content Event?
Als muziekmaatschappij passen wij branded content en storytelling al jaren toe. Als je met een andere blik naar muziek kijkt, kun je zeggen dat iedere track een verhaal is en de artiest vertelt de verhalen. Via zijn of haar muziek, maar ook door middel van optredens en interviews. In onze presentatie gaan wij laten zien hoe je als merk optimaal gebruik kunt maken van deze verhalen. Want als je dat goed doet, dan bereik je een groot en gepassioneerd publiek. Een artiest heeft immers fans, terwijl een merk klanten heeft. Dat is een totaal andere beleving.
Wat gaan bezoekers concreet leren van uw talk? Hoe worden ze verrijkt?
Als gezegd: een artiest heeft fans, een merk heeft klanten. Maar kans een merk ook fans creëren? Onze werkwijze noemen wij Brands Finding Fans en is hierop gericht. In mijn talk zal ik toelichten hoe we zorgen dat je campagne gebruik maakt van de juiste artiest, we content maken die de doelgroep wil zien en hoe we deze content toepassen op de platformen waar je doelgroep zich bevindt.
Hoe zet Universal Music branded content/contentmarketing in?
Het is een van de belangrijkste dingen die we hier doen. Bij content die we releasen, zoals albums, videoclips en concerten staat het verhaal van de artiest centraal. Het verhaal van de muziek en de artiest communiceren we op verschillende manieren; denk aan optredens en interviews in radio en tv-programma's. Hierdoor creëren we beleving rondom de artiest en de muziek. Vervolgens zorgen we ervoor dat we de content aanbieden op de platformen waar de fans het willen luisteren en/of zien.
Welk merk heeft branded content als geen ander in de vingers en waarom vindt u dat?
Nike, Red Bull en Rapha. Deze verwerken hun boodschap op een natuurlijke en logische wijze in de content die ze maken. Hierdoor communiceren ze hun boodschap en gevoel van hun merk met content die de sportfan wil zien. Het zorgt voor beleving, waardoor het merk veel meer is dan alleen het product.
Wat zijn in een notendop de trends voor 2017 als het aankomt op branded content?
Wij geloven erin dat branded content voor alle partijen pas echt goed werkt, als de boodschap van het merk op een natuurlijke en logische wijze onderdeel uitmaakt van de beleving van de muziekfan. Je benut de artiest dan in zijn of haar kracht, met de mooiste content als resultaat. Die werkwijze wordt naar onze visie steeds belangrijker en zullen we met Universal in 2017 doorzetten. Zodra de kijker voelt dat het reclame is, dan is het effect weg. Mijn advies: maak content op zo'n manier dat de fans het willen zien, dan gaan ze jouw uiting zoeken (YouTube) in plaats van blokken (ad blockers). Als je dat lukt, ben je verzekerd van een groot en gepassioneerd publiek met actieve en geïnteresseerde eyeballs.
Ga hier naartoe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- thierry van engelen
- universal music
- branded content event
- content marketing
- content
- contentmarketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing