600+ bezoekers op Branded Content Event 2017

600+ bezoekers op Branded Content Event 2017
  • Content
  • 2 feb 2017 @ 12:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded Content Event

Met nog een volle middag te gaan, kunnen we nu al spreken van een succesvolle editie van het Branded Content Event 2017, dat op het moment van schrijven plaatsvindt. Meer dan 600 creatieven, (content)marketeers en andere geïnteresseerden zijn afgereisd naar een afgeladen DeFabrique in Utrecht. Een korte roundup.

Toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer had de eer het event af te trappen. Eerder liet hij aan MarketingTribune weten dat organsiaties een eigen identiteit nodig hebben. Vandaag stelt hij: 'Zonder karakter ga je het als merk anno 2017 niet meer redden en is het hoog tijd voor merktherapie.' En: 'Heb vertrouwen in je merk, dat is bijna nog belangrijker dan liefde.'

Djémilah Dalhuisen (ING) vervolgens zet zoals meer merken influencers in om de boodschap van haar bedrijf over te dragen. Willie Wartaal en de heren van StukTV zijn onder meer te vinden op het YouTube-kanaal van de bank. Nog een paar paar tips voor de creatieven in de zaal: 'Durf eerlijk te zijn en maak duidelijk wie opdrachtgever en afzender is'. En: 'Als het niet lukt, heb het lef met je samenwerking te stoppen.' Echtheid voorop dus, als het aan ING ligt.

Wederom komt het onderwerp 'millennials' aan bod, tijdens het panel met Gijsbrecht Brouwer, Jos van den Bergh (Renault) en Nadine de Ridder. Laatstgenoemde stelt: 'Bedenk wat je met je content wilt bereiken en wat jouw merk goed past. Dat kunnen twee dingen zijn: entertainen of informeren.' Nog belangrijker wellicht, daar is-ie weer: wees authentiek. Brouwer: 'Als horlogemerk hoef je niet per definitie voortdurend dat klokje in de cameralens te duwen. Daar prikken consumenten zo doorheen. Plus het levert geen interactie op. En dat heb je soms wel nodig, zeker op social media.'

Maar wie even geen zin heeft in termen als brand journey en merkpositionering, kan zijn lol op in de industriële hal van DeFabrique. Natuurlijk rent razende reporter Willem-Albert Bol er rond, maar je kunt ook meedoen met de Voetbal International-quiz of BN'ers raden bij de 538-stand. Of natuurlijk bijpraten met gelijkgestemden onder het genot van een goede cappuccino. Goed voor je (content)marketing!

Nog meer branded content-nieuws? Houd ons Twitter-kanaal in de gaten. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken