W Amsterdam Hotel: 'Influencer is betrouwbaarder dan merk'
- Content
- 27 mrt 2017 @ 11:15
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ConsumentenSocial mediaContentInterviewCommunicatie
- 27 mrt 2017 @ 11:15
- Lucas Boon
Ook W Amsterdam gaat met z'n tijd mee; het 5* hotel aan de Amsterdamse Spuistraat zet influencers in om de doelgroep te bereiken. Aan het woord Ellen den Teuling - Bruens, director communications Benelux bij Starwood Hotels & Resorts. 'Influencer marketing is het snelst groeiende onderdeel van marketing geworden.'
Waarom zet een traditioneel hotel als W Amsterdam zoiets moderns als influencers in?
Influencer marketing is belangrijk voor ons, onderzoeken laten zien dat 92 procent van de consumenten aanbevelingen van anderen op social media meer vertrouwen dan die van merken zelf, zelfs als zij deze influencers niet kennen. Door samen te werken met influencers kunnen we veel directer, op grote schaal en op een organische manier communiceren met potentiële gasten. We hebben influencers gedefinieerd die passen bij onze passion points; muziek, mode, design en fit. Ze zijn regelmatig bij ons te gast, hosten bijvoorbeeld events in het hotel. In een aantal gevallen verloopt de samenwerking zo goed dat we de influencer vragen langer als ambassadeur voor W Amsterdam op te treden.
In een blog van Isabelle Storms op MT is te lezen dat Martin Garrix een interessante beïnvloeder voor uw hotel is. Is hij met zijn twintig jaar niet veel te jong voor uw doelgroep? Ik zat zelf eerder te denken aan bijvoorbeeld George Clooney.
Beiden zijn interessant voor ons, maar de ene influencer hoeft de andere niet uit te sluiten. Plus, zij zijn allebei enorm bekende persoonlijkheden met een miljoenenbereik. Dat kan interessant zijn, maar vaak betekent het weinig engagement. Daarom kijken we juist ook naar micro influencers; influencers met een kleiner bereik maar die wel de perfecte doelgroep voor ons bereiken en ook veel engagement met hun volgers hebben. Deze groep vind ik eigenlijk veel interessanter, het gaat er voor mij niet om dat we iets gratis weggeven aan iemand die een miljoen volgers heeft, het gaat om het vinden van een connectie die voor zowel de consument als ons merk interessant is en ons beiden iets kan opleveren.
Hoe is uw visie verder op influencer marketing? Waarom doen marketeers er verstandig aan om influencers in te zetten?
Tegenwoordig vertrouwen en waarderen consumenten de stem van de influencer veel meer dan die van merken zelf. Daarom is influencer marketing het snelst groeiende onderdeel van marketing geworden en veel van deze groei komt door de groei van social media. Het neemt een groot deel van onze levens in beslag en door als merk te begrijpen hoe je een betekenisvolle relatie kunt aangaan met social influencers, kun je de consument bereiken op een nieuwe en naar mijn mening fascinerende manier.
Hoe ziet de marketingmix van W Amsterdam er verder uit? Wat doet u zelf en wat besteedt u uit?
Ons marketing- en pr-budget verdelen we over evenementen (de W Happenings), social media en verschillende pr-campagnes. Daarnaast werken we vaak samen met influencers, die soms ook als ambassadeur voor ons optreden. Eigenlijk doen we alles zelf, alleen media outreach besteden we uit.
Wat is voor W Amsterdam binnen nu en een jaar de grootste uitdaging op marketinggebied?
Het afgelopen jaar zijn we officieel open gegaan met twee gebouwen; het Exchange-gebouw en het Bank-gebouw. Beide openingen hebben geresulteerd in veel media aandacht en W Amsterdam is - naar mijn mening - de hotste locatie van het moment in Amsterdam. Onze uitdaging is om dat vast te houden.
Lees ook: Hotel W Amsterdam kiest voor Het PR Bureau.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing