KPN combineert verhalen uit WOII met social media: 'Nu een keer niet aan het merk denken'
- Content
- 20 apr 2017 @ 11:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaVideoStrategieContent
- 20 apr 2017 @ 11:51
- Lucas Boon
De eerste vlogs en foto's van Evert_45 zijn vandaag op YouTube en Instagram verschenen. Evert_45 vertelt het verhaal van een dertienjarige jongen die in de laatste weken van de Tweede Wereldoorlog op pad gaat met zijn broer. Zijn ervaringen deelt hij met jongeren van 2017 in een vorm die aansluit bij de belevingswereld en mediagebruik van vandaag; via vlogs dus. Evert_45 is een initiatief van KPN dat wordt ondersteund door het Nationaal Comité 4 en 5 mei en het Verzetsmuseum. Tussen 19 april en 5 mei is de serievlog te bekijken via eerder genoemde kanalen. Aan het woord Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN.
'Het begon met een artikel vorig jaar in het Algemeen Dagblad. Daarin stonden oud-verzetsmensen die de oproep deden aan anderen om hun verhalen levend te houden. Hieruit ontstond de gedachte: 'Laten wij dit maatschappelijke stokje proberen over te nemen'.'
Social media en WOII is best een tricky combinatie. Toch?
Ik denk dat het vooral onderscheidend is. De verhalen uit de Tweede Wereldoorlog moeten waardig overgedragen worden, ook aan jongeren. En wat spreekt hen het meest aan? Juist: de smartphone, de nieuwe technologie. Je moet dit zien als een soort geschiedenisboek anno nu.
Waarom werkt KPN mee aan dit initiatief?
We hebben een maatschappelijke rol en die vinden we belangrijk, dat zie je ook terug in sponsorships met bijvoorbeeld het Rijksmuseum. Evert_45 past goed in dit pallet. Het is best wel spannend, we moeten ook respect uitdragen.
Wat gaat dit doen voor de merkpositionering van KPN?
Dit klinkt wellicht flauw, maar merkpositionering is niet in de insteek van dit initiatief. Zovan: weer een tikje bij de merkbox. We vinden het belangrijk dat dit verhaal overgedragen wordt, we willen nu een keer niet puur aan ons merk denken.
Wat denkt u dat het gaat 'doen'?
We zijn voornamelijk benieuwd hoe dit gaat vallen bij de doelgroep: jongeren. Ik zou het mooi vinden als dit initiatief wordt opgepakt door onderwijsinstellingen. We laten bewust de targets los, het blijft een maatschappelijk project.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing