Content Beat lanceert stresstest voor contentmarketing

Content Beat lanceert stresstest voor contentmarketing
  • Content
  • 11 mei 2017 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Content

Content Beat heeft vandaag 'de eerste contentmarketing stresstest wereldwijd' gelanceerd. De test is speciaal ontwikkeld voor marketeers die willen weten hoe hun organisatie met contentmarketing scoort. Bij een overall score van 70 of meer heeft de organisatie de stresstest doorstaan.

Fred van Gelder en Maarten Bas Backer van Content Beat lichten toe: 'In de VS helpt het Content Marketing Institute (CMI) sinds 2010 bedrijven hun contentmarketing activiteiten te beoordelen. In Nederland was er tot op heden geen mogelijkheid om dit te doen terwijl hier veel behoefte aan is. Daar is nu verandering in gekomen. Met deze stresstest kunnen marketeers eenvoudig online testen of hun organisatie de basis ingrediënten bevat die ze nodig hebben om effectief en succesvol te zijn met contentmarketing.'

De stresstest bestaat uit vijf categorieën: strategie, organisatie, uitvoering, marketing en meten. Voor iedere categorie kan maximaal honderd punten worden behaald. In de eindscore tellen alle categorieën even zwaar mee. De test duurt ongeveer tien minuten en bestaat uit 45 stresstestvragen.

Door de stresstest te doen krijgen marketeers een goed beeld van de status quo en ontwikkelrichtingen om meer succes met hun contentmarketing te boeken. Organisaties met een overall score van zeventig of meer hebben de stresstest doorstaan. Maar: 'er is altijd ruimte voor verbetering en die kunnen marketeers ook uit deze stresstest halen.'

Ga naar de website voor meer informatie. 

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken