Content Marketing Onderzoek 2017 van start

Content Marketing Onderzoek 2017 van start
  • Content
  • 15 mei 2017 @ 11:42
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Content

Het Content Marketing Onderzoek 2017 gaat vandaag van start; het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt. Doel ervan is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van Platform Content en de Vlaamse vakvereniging Custo.

'Contentmarketing is regelmatig onderdeel in verschillende marketingonderzoeken, echter ontbreekt het in Nederland en België aan uitgebreid onderzoek in de breedte en diepte', aldus Bert Groothand, directeur van Platform Content. 'Contentmarketing in Nederland is volwassen; 70% van de b2b-marketeers past het inmiddels toe. Er zijn gelukkig steeds meer sterke cases beschikbaar, maar wij merken dat er in de markt behoefte is aan diepgaande inzichten zoals: voor welke doelen zet men contentmarketing in, hoe meet men de resultaten, wat zijn de knelpunten, wat kost het en wat levert het op? Al deze vragen vormden voor ons de aanleiding om het onderzoek te starten.'

Daan Goote coördineert het onderzoek. Hij is lid van Platform Content en werkzaam bij LVB Networks. In samenspraak met Marketingfacts, NIMA en Custo stelde hij de vragenlijst samen. De onderzoeksvragen zijn gevalideerd door Ed Peelen, bijzonder Hoogleraar Contentmarketing aan de Universiteit van Amsterdam en Irma Machielse, Kerndocent Marketing van de Hogeschool Rotterdam. Goote: 'Door deze samenwerking weten wij zeker dat het onderzoek valide en nuttig is, voor de deelnemers en voor de markt. We hebben de ambitie om het onderzoek jaarlijks te herhalen, voor inzicht in lange termijntrends.'

Doe mee
Het onderzoek is vanaf nu live. Marketing- en communicatieprofessionels kunnen meedoen. Ervaring met contentmarketing is geen eis of voorwaarde. Onder de deelnemers worden vakinhoudelijke prijzen verloot zoals kaarten voor het CMFF Event (donderdag 18 mei), exemplaren van het boek 'Content Inc' van Joe Pulizzi en het boek 'Aan de slag met contentmarketing' van Aart Lensink. Het onderzoek sluit bij voldoende respondenten, de uitkomsten worden na analyse gedeeld via de samenwerkende partijen. Start het Content Marketing Onderzoek 2017 hier

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken