[#2 Content Rally] Claudia Leurink (Yuca): 'Uiteindelijk valt alles terug op oude marketing'
- Content
- 16 mei 2017 @ 11:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaContent
- 16 mei 2017 @ 11:41
- Lucas Boon
Nieuw op MT/content: de Content Rally. Contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merk en uitdagingen en misvattingen op het gebied van hun eigen vakgebied: content. Na het beantwoorden van de vragen geven zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer of -creatief aan het woord. Ditmaal: Claudia Leurink, eigenaar van online marketingbureau Yuca.
Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Dat het duur en bewerkelijk is en dat het (nog) niet op de juiste manier wordt ingezet. Met kleine bewerkingen in zowel format als mediakanaal kan er al heel veel bereikt worden.
Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Nike Running. Omdat het op een slimme en betrokken manier de doelgroep uitdaagt te doen wat ze promoten: rennen! De video, fotografie en schema's zijn op elkaar afgestemd en inspireren de doelgroep; van beginners tot professionals. Daarnaast vind ik Coolblue nog steeds goed, vanwege de tutorials maar ook de vrolijke, meer gepushte content die altijd weer verrassend is en waarmee ze hun 'Allles voor een glimlach'-boodschap keer op keer bewijzen.
Welk merk zou naar jouw idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?
Ik ben het op dit punt met Aart Lensink eens: bouwmarkten. Maar eigenlijk elk merk dat 'hulp' biedt. Merken zouden, in zijn algemeenheid, meer moeten doen met waar en wat de consument zoekt en daar het domein op afstemmen, in plaats van in oude segmentatie denken vanuit het product. Denken in UBR's in plaats van in USP's gebeurt in mijn optiek te weinig.
Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
Keeping it real and simple. Uiteindelijk valt alles terug op ouderwetse marketing. Vind of creëer behoefte en speel daar met je aanbod zo relevant mogelijk op in. Laat je vooral niet afleiden door allerlei trends en hypes, maar blijf trouw aan je merk en je merkbelofte. Stretch niet teveel. Authenticiteit wordt altijd gewaardeerd.
Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Jasper Admiraal van Initiative Tomorrow. Hij laat zien dat ook een mediabureau meer dan prima begrijpt hoe contentmarketing werkt.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing