Namespotting werkt samen met Upcoming: 'We willen een volwassen internetfenomeen worden'
- Content
- 8 mei 2017 @ 13:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersContent
- 8 mei 2017 @ 13:12
- Lucas Boon
Upcoming.nl - de 'sfeermaker van je tijdlijn' en tevens onderdeel van TMG - heeft Namespotting geadopteerd. Het online verschijnsel voor 'opmerkelijke merknamen' stond vijf jaar op zichzelf en gaat nu een nieuw leven leiden. Hans Prummel (r) licht de plannen toe.
Namespotting is nu geen merk op zich meer, maar een (kleine) speler in het gigantische Upcoming-veld. Dat brengt toch ook nadelen met zich mee?
Namespotting heeft de afgelopen jaren een grote achterban binnen de marcom-industrie opgebouwd. Nu Namespotting onder de vleugels van Upcoming vliegt, kunnen we aan 'de gewone Nederlander' laten zien wat de kracht van een goede merknaam kan zijn. Geen nadelen dus!
Op welke manier is deze samenwerking precies voordelig voor Upcoming?
We hebben al eerder enkele lijstjes op de populaire trendingwebsite gepubliceerd en daaruit bleek dat het een van de meest populaire artikelen was. Upcoming-lezers kwamen met naamsuggesties en deelden deze massaal. Hierdoor kwam Richard Otto op het idee om Namespotting ter adoptie aan Upcoming te bieden.
Is Upcoming dankzij deze move nu ook aantrekkelijker voor adverteerders?
Momenteel staan Upcoming-zustersites Dumpert en Geenstijl bij enkele adverteerders onder vuur omtrent hun content of reacties op hun content. Gelukkig heeft Upcoming zelf hier geen last van. Deze dochteronderneming van TMG is een van de grootste partijen op het gebied van branded content, die ook nog eens door meer dan anderhalf miljoen consumenten wordt gelezen én gedeeld. Richard Otto kent het branded content-spel ook goed en daarom zijn we trots dat we met Upcoming mogen samenwerken.
Hoe ziet de samenwerking er over een half jaar anders uit dan nu? Wat is er dan bereikt?
Ons streven is dat Namespotting een volwassen internetfenomeen gaat worden en over het web en social zelf wordt gereguleerd. Het zou helemaal mooi zijn als het ook in het buitenland wordt opgepakt. Leuke, slimme en opmerkelijke namen heb je immers over de hele wereld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing