RedactiePartners heet nu Contenture
- Content
- 1 mei 2017 @ 10:54
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentStrategie
- 1 mei 2017 @ 10:54
- Redactie Contentmarketing
RedactiePartners heet vanaf vandaag Contenture. De nieuwe naam past bij de transitie die het onderdeel van FD Mediagroep doormaakte; van dienstverlener voor merken en redacties naar data driven contentspecialist.
'De nieuwe focus onstond vanuit een behoefte in de markt', zo stelt Paul Gremmen, managing partner bij Contenture. 'Als onderdeel van FD Mediagroep praten we met veel bedrijven. En die willen in hun domein graag autoriteit worden. Ze beschikken over kennis, kunde en geweldige cases, maar toch ziet hun doelgroep ze niet als thought leader.' Gremmen is van mening dat bedrijven moeite hebben om hun expertise voor het voetlicht te brengen, waardoor een schat aan verhalen, opvattingen en inzichten verborgen blijft voor potentiële klanten. 'Doodzonde, want die kennis kan bijdragen aan de verdere groei van het bedrijf.'
Gremmen signaleert dat merken nogal eens met hagel schieten in plaats van dat ze hun doelgroep echte toegevoegde waarde bieden met content. 'Ze moeten relevante antwoorden geven op de vragen waarmee hun doelgroep worstelt. Onze data-aanpak helpt daarbij. Eerst brengen we de vragen van die doelgroep in kaart via data-analyses. Hierdoor weten we welke informatiebehoefte er is, wanneer de doelgroep welke informatie zoekt en wat de beste route is om daarop in te spelen.'
Naam
RedactiePartners werd vijftien jaar geleden opgericht en groeide uit tot allround contentspecialist. In 2012 nam FD Mediagroep een strategisch belang in het bedrijf. Gremmen: 'De laatste jaren gebruiken we steeds meer data. Met feiten over doelgroepen, zoekgedrag en media-inzet maken we de content van onze klanten optimaal vindbaar en bewezen effectief. Iedereen heeft een goed verhaal, maar het gaat erom hoe je dat verhaal tot leven brengt en vertelt. Dát is voor ons het mooiste avontuur dat er is. Daarom heten we vanaf nu Contenture.'
De naam gaat gepaard met een nieuwe look en feel en een online en offline campagne. Verder verandert er volgens Gremmen niets. 'Contenture blijft gewoon onderdeel van FD Mediagroep. Daarmee zijn we het enige contentbureau in Nederland dat toegang heeft tot het bereik van de leidende mediamerken in businesscommunicatie: het FD en BNR Nieuwsradio'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing