The Next Web behaalt 1 miljoen Facebook likes en 'bedankt' reaguurders
- Content
- 7 jun 2017 @ 10:52
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoStrategieContent
- 7 jun 2017 @ 10:52
- Redactie Contentmarketing
Tech-website The Next Web heeft het indrukwekkende aantal van één miljoen Facebook likes gehaald. Dat zou reden kunnen zijn voor het versturen van een 'uniek' persbericht, maar oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten besloot het anders aan te pakken en nam een video op waarin hij samen met zijn collega's op ludieke wijze inging op de zogeheten reaguurders op zijn website.
'What were you thinking writing this post?? Are you on drugs?!' De meeste bedrijven kiezen ervoor dit soort reacties naast zich neer te leggen of zelfs te verwijderen; Veldhuijzen van Zanten ging voor de positieve strategie en reageerde puur inhoudelijk op dergelijke 'vragen'. 'Yes, we are on drugs. Regularly, not often...'
Het is een strategie die merken steeds vaker hanteren op social media: Kill it with kindness... Ook vliegmaatschappijen als KLM en Transavia zijn daar heer en meester in en gaan zelfs hele inhoudelijke discussies aan met hun klanten.
Oordeel zelf:
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing