The Next Web behaalt 1 miljoen Facebook likes en 'bedankt' reaguurders

The Next Web behaalt 1 miljoen Facebook likes en 'bedankt' reaguurders
  • Content
  • 7 jun 2017 @ 10:52
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoStrategieContent

Tech-website The Next Web heeft het indrukwekkende aantal van één miljoen Facebook likes gehaald. Dat zou reden kunnen zijn voor het versturen van een 'uniek' persbericht, maar oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten besloot het anders aan te pakken en nam een video op waarin hij samen met zijn collega's op ludieke wijze inging op de zogeheten reaguurders op zijn website.

'What were you thinking writing this post?? Are you on drugs?!' De meeste bedrijven kiezen ervoor dit soort reacties naast zich neer te leggen of zelfs te verwijderen; Veldhuijzen van Zanten ging voor de positieve strategie en reageerde puur inhoudelijk op dergelijke 'vragen'. 'Yes, we are on drugs. Regularly, not often...'

Het is een strategie die merken steeds vaker hanteren op social media: Kill it with kindness... Ook vliegmaatschappijen als KLM en Transavia zijn daar heer en meester in en gaan zelfs hele inhoudelijke discussies aan met hun klanten. 

Oordeel zelf:



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken