Vlogger Snapking houdt fans aan het lijntje

Vlogger Snapking houdt fans aan het lijntje
  • Content
  • 6 jul 2017 @ 12:18
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VloggenContent

De Autoriteit Consument & Markt heeft het informatienummer van Snapking uit de lucht gehaald. De populaire vlogger (ruim 360.000 abonnees) riep zijn fans op om hem te bellen, maar vermeldde daar niet bij dat zij hiervoor moesten betalen.

Het gaat hier om het nummer 0909-0400528, dat officieel eigendom is van Snapentertainment. Uit onderzoek van de ACM blijkt dat in ongeveer drie weken tijd ruim 6.000 keer gebeld werd naar het nummer. Snapking zou slechts vijf keer de telefoon hebben opgenomen. Volgens het onderzoek liepen de belkosten voor de in totaal 6450 telefoontjes op tot ruim 13.000 euro.

In het onderzoek is verder onder meer te lezen:
De ACM heeft op 20 maart, 23 maart en 10 april 2017 signalen van consumenten
ontvangen over het informatienummer. Consumenten hebben geklaagd over het feit dat
voornamelijk minderjarige bellers middels YouTube-video’s worden aangespoord naar dit
nummer te bellen, zonder een duidelijke tariefvermelding. De bellers worden lang in de
wacht gezet en alleen de honderdste beller maakt kans op een gesprek met Snapking.

Snapking zelf heeft op het moment van schrijven nog geen reactie gegeven. 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken