ING op Pride Amsterdam: 'Kleur het leven'
- Content
- 1 aug 2017 @ 15:22
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentSocial media
- 1 aug 2017 @ 15:22
- Redactie Contentmarketing
ING geeft vervolg aan de 'Kleur het leven'-campagne tijdens de Pride Amsterdam, die deze week van start is gegaan. Speciaal voor de Pride ontwikkelde ING in samenwerking met Snapchat een Pride worldlens en een filter. Met deze worldlens kunnen gebruikers van Snapchat hun werkelijke wereld omtoveren in een combinatie van een virtuele en een echte wereld in het thema van de Pride Amsterdam. Daarnaast delen ING-medewerkers hun persoonlijke ervaring over diversiteit bij hun bank.
Met de snapchatlenzen kleuren gebruikers van Snapchat hun snaps op zaterdag 5 augustus. Zo kan met de facelens de snapchatter zichzelf omtoveren van een oranje leeuw naar een regenboogleeuw. De snapchatter die de lens omdraait, komt in de worldlens waarmee de in beeld gebrachte wereld wordt geïllustreerd met diverse figuren en iconen die bewegen wanneer ze op het scherm worden aangetikt. De snaps kunnen worden verstuurd naar het ING Snapchat account ING_nl. Een selectie van snaps is terug te zien op digitale abri's op de metrostations en het Centraal Station in Amsterdam. YouTubers Rutger Vink en Lize Korpershoek hebben de snapchatlenzen als eerste gebruikt.
Diversiteit bij ING
Zes medewerkers vertellen in korte testimonials hoe zij het werken bij ING ervaren en dat ze kunnen zijn wie ze willen zijn. De testimonials zijn te lezen op ing.nl/diversiteit. Speciaal voor de Pride Amsterdam is een boattalk opgenomen, hierin komen verschillende collega's aan het woord over diversiteit. De testimonials en de boattalk worden via LinkedIn en Facebook verspreid.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- ing
- content
- social media
- the canal parade
- kleur het leven
- snapchat
- pride amsterdam
- content marketing
- contentmarketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing