MPG ontwikkelt Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn
- Content
- 2 aug 2017 @ 14:02
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalContent
- 2 aug 2017 @ 14:02
- Redactie Contentmarketing
Contentmarketingbureau MPG heeft met de ontwikkeling van chatbots een nieuwe stap gezet in het realiseren van 1-op-1 contact met de consument. Onlangs is de Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn gelanceerd via Facebook messenger. MPG is verantwoordelijk voor de strategie, ontwikkeling, implementatie, content en begeleiding.
Dolly van den Akker, businessdirecteur MPG, laat weten: 'Contentmarketing heeft de laatste jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt naar steeds persoonlijkere communicatie tussen merken en hun publiek. Conversational commerce via chatbots is de nieuwste stap in directe en effectieve communicatie met de klant. MPG investeert in kennis en kunde om onze opdrachtgevers altijd optimaal te kunnen adviseren en bedienen. Ontwikkeling van chatbots is daar een onderdeel van, met als meest recente oplevering de Groenteboost voor Albert Heijn.'
Dimitri Heikamp, client director MPG, voegt daar aan toe: 'De chatbot Groenteboost ontwikkelden we samen met Albert Heijn om Nederland op een makkelijke manier meer groente te laten eten. De chatbot geeft geautomatiseerde groenterecepten, tips en weetjes op die momenten dat klanten dat willen. Daarnaast staat een webcareteam klaar om waar nodig vragen van gebruikers 1-op-1 te beantwoorden. De Groenteboost chatbot helpt dagelijks exponentieel meer klanten. Een resultaat dat we konden bereiken dankzij onze jarenlange ervaring met klanten van Albert Heijn, data, webcare en recept- en productkennis. De hybride chatbot; een combinatie van echt mensenwerk met de geautomatiseerde berichten, is inmiddels doorontwikkeld tot een breed en flexibel inzetbar chatbotplatform, waar diverse disciplines van Albert Heijn op kunnen worden aangesloten.'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing