MPG ontwikkelt Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn

2aug 201714:02
  • Content
  • 7949 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalContent

nieuws Contentmarketingbureau MPG heeft met de ontwikkeling van chatbots een nieuwe stap gezet in het realiseren van 1-op-1 contact met de consument. Onlangs is de Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn gelanceerd via Facebook messenger. MPG is verantwoordelijk voor de strategie, ontwikkeling, implementatie, content en begeleiding.

Dolly van den Akker, businessdirecteur MPG, laat weten: 'Contentmarketing heeft de laatste jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt naar steeds persoonlijkere communicatie tussen merken en hun publiek. Conversational commerce via chatbots is de nieuwste stap in directe en effectieve communicatie met de klant. MPG investeert in kennis en kunde om onze opdrachtgevers altijd optimaal te kunnen adviseren en bedienen. Ontwikkeling van chatbots is daar een onderdeel van, met als meest recente oplevering de Groenteboost voor Albert Heijn.'

Dimitri Heikamp, client director MPG, voegt daar aan toe: 'De chatbot Groenteboost ontwikkelden we samen met Albert Heijn om Nederland op een makkelijke manier meer groente te laten eten. De chatbot geeft geautomatiseerde groenterecepten, tips en weetjes op die momenten dat klanten dat willen. Daarnaast staat een webcareteam klaar om waar nodig vragen van gebruikers 1-op-1 te beantwoorden. De Groenteboost chatbot helpt dagelijks exponentieel meer klanten. Een resultaat dat we konden bereiken dankzij onze jarenlange ervaring met klanten van Albert Heijn, data, webcare en recept- en productkennis. De hybride chatbot; een combinatie van echt mensenwerk met de geautomatiseerde berichten, is inmiddels doorontwikkeld tot een breed en flexibel inzetbar chatbotplatform, waar diverse disciplines van Albert Heijn op kunnen worden aangesloten.' 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content