#thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden

#thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden
  • Content
  • 19 sep 2017 @ 15:25
  • 11435 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentVideo

Vodka-merk Absolut heeft zojuist de campagne #thisisourhouse gelanceerd. In 1987, precies dertig jaar geleden, verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur: 'You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don't make a difference in our house.' Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.

De campagne, een concept van First Day of Spring, trapt af met een video waarin de iconen aandacht vragen voor het fundament van housecultuur: gelijkheid, inclusiviteit en vrijheid van expressie. Dat doen ze aan de hand van de tekst van Chuck Roberts.

Kracht van de nacht

Mirik Milan, nachtburgemeester en tevens een van de personen in de campagnevideo, stelt: 'De tekst van Roberts is tijdloos en laat de mooise kracht van de nacht zien. Eigenlijk is eht een geschiedenisles voor een jonge generatie ravers. Zijn woorden geven aan waar housemuziek vandaan komt en dat het gestoeld is op diversiteit en inclusiviteit. En dat is de kracht van de nacht! We doen het samen en staan open voor iedereen.'

Absolut, sponsor van het Amsterdam Dance Event dat volgende maand aanvangt, lanceert de campagne bewust vlak voor de aanvang van het ADE. Marie-Laure, brandmanager Absolut, laat weten: 'Amsterdam opent tijdens het ADE zijn deuren voor honderdduizenden dancefans van over de hele wereld en wij grijpen dit moment aan om het belang van tolerantie en diversiteit in het nachtleven te benadrukken. #thisisourhouse communiceert onze kijk daarop: je mag zijn wie je wilt zijn. De video sluit dan ook af met een belangrijke reminder: 'on the dancefloor, everyone is equal.'  

Op zaterdag 21 oktober, tijdens het ADE, organiseert Absolut in het Volkshotel een This Is My House-event, waar ook Chuck Robert en eerder genoemde nachticonen zullen verschijnen.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken