Chris Derksen (Fresh Bridge): 'Productietijd van content is aan verandering onderhevig'

Chris Derksen (Fresh Bridge): 'Productietijd van content is aan verandering onderhevig'
  • Content
  • 24 okt 2017 @ 10:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsGrand Prix Content MarketingContent

Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Fresh Bridge, we maken vast de balans op met senior client lead Chris Derksen.

Fresh Bridge is vriend van de GPCM; waarom en wat houdt dat precies in?
Omdat het belang van content - in de breedste zin van het woord - in het marketingvak nog altijd ontzettend belangrijk is. Aandacht én waardering hiervoor is daarom vanzelfsprekend voor ons. In ons geval kan binnen dat vakgebied met name de aandacht voor nieuwe ontwikkelingen nooit groot genoeg zijn!

Wat is naar jouw idee de laatste jaren de grootste ontwikkeling geweest op het gebied van contentmarketing?
Naast de open deur dat 'mobile' steeds belangrijker is geworden, is volgens ons vooral de zeer specifieke manier waarop mensen nu content consumeren (en hoe bureaus/merken dit dus moeten creëren) de grootste ontwikkeling. Vooral de snelheid waarmee content wordt geconsumeerd is belangrijk. Volgens onderzoek van Facebook vormt men zich binnen 0,3 milliseconde een mening over wat hij ziet waarop een beslissing wordt gemaakt om er 'iets' mee te doen. Maar ook de productietijd is natuurlijk flink aan verandering onderhevig. Volgens de ceo van Pepsi ligt daar de grootste uitdaging: in plaats van vier creatieven in een jaar op te leveren, zijn dat er nu voor een groot merk eerder vier per dag.

Van welke Grand Prix-contentmarketingcase van het afgelopen jaar heb je hoge verwachtingen?
Van de campagne DSM, de Bright Minds Challenge, zijn onze verwachtingen hoog gespannen. Deze campagne benutte alle middelen op zó'n effectieve en grensverleggende manier dat het onderwerp ('Fastforward to 100% renewable energy') precies in de juiste doelgroepen terechtkwam. Hierdoor werd niet alleen het merk DSM met een ontzettend positieve boodschap geladen, maar mengde er ook vele wereldleiders, captains of industry en overheden zich in het mondiale gesprek rondom de campagne.

Wat levert een Grand Prix het winnende merk/bureau nu eigenlijk écht op?
Een prijs winnen is natuurlijk altijd leuk en goed voor exposure, maar dít onderwerp (contentmarketing) zit zo in ons dna dat het logischerwijs extra mooi is om daarvoor erkenning te krijgen. 

Tot slot: jullie strijd tegen stock.
Het is nu oktober. Deze maand staat bij ons in het teken van #Stocktober, de strijd tegen stock. Of het nu stock-fotografie of stock-video is... wij zijn van mening dat het niet thuis hoort in een moderne contentstrategie. Het is per definitie content die níet authentiek is en daar prikt iedere doelgroep snel doorheen. Daarnaast is het vaak ook helemaal niet wat een merk uiteindelijk echt wilt, het is immers een compromis op kwaliteit. Dus: maak voor één keer je eigen 'stock'foto's of video's, om aan te tonen dat 'echte' beelden nog altijd beter zijn dan dat wat er tegenwoordig voor een appel en ei te koop is op de shutterstocks van deze wereld. Check ook onze Facebook-pagina

 

Lees ook: Grand Prix Content Marketing 2017 - dit zijn de genomineerden

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken