DJ Sam Feldt lanceert Fangage: 'We zijn geen standaard reclamebureau'

10okt 201710:32
  • Content
  • 9693 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded contentContentSocial media

nieuws Sam Feldt heeft Fangage gelanceerd; een communicatie platform waarbij influencers en merken direct in contact staan met hun fans 'zonder restricties die partijen zoals Facebook en Instagram met zich meebrengen'. Waarom verbindt Feldt zijn naam hieraan? En hoe ziet de mediamix van Fangage eruit? De 24-jarige dj vertelt.

Met welk idee heb je Fangage opgericht? En wat moet het gaan doen voor het merk Sam Feldt?
Het is voortgekomen uit persoonlijke frustratie. Op een zeker moment zag ik dat ik als artiest één miljoen volgers had op mijn verschillende social kanalen. Echter had ik geen idee wie het waren en hoe ik ze kon bereiken. De enige manier die ik kon verzinnen was zakken met geld brengen naar derde partijen als Facebook en Instagram, maar het ging nota bene om mijn eigen fans! Ik wilde mijn eigen fanbase zelf in de hand hebben en ervoor zorgen dat ik de mensen die van mij wilden horen ook echt zelf kon bereiken. Zodoende ben ik met Fangage begonnen en het zorgt er nu al voor dat ik meer dan ooit tevoren verbonden ben met mijn fans.

Als bekende dj is het marketingwise slim dat jouw naam hieraan verbonden is. Zit daar nog een bepaalde strategie achter?
Niet zo zeer, als gezegd is het concept ontstaan uit frustratie en uit het feit dat er nog geen service zoals deze beschikbaar was. Als artiest is het op dit moment in mijn ogen belangrijk om een eigen database op te bouwen van mensen die jouw product tof vinden. Facebook likes en Instagram followers zijn leuk, maar betekenen weinig als je die mensen niet daadwerkelijk kunt bereiken. 

In eerste instantie willen we uitbreiden naar andere soorten influencers, zoals sporters, gamers en vloggers. Ik ben van mening dat uiteindelijk ieder merk van onze service kan profiteren. Zo zijn we ook al met enkele grote corporate brands in gesprek die interesse hebben getoond in het opzetten van een Fangage portal enerzijds en het werken met een of meerdere van onze influencers anderzijds.

De meeste (grote) merken werken in principe al samen met een 'gewoon' reclamebureau. Hoe onderscheidt Fangage zich in dat opzicht?
Fangage is geen standaard reclamebureau, zo willen we ons ook niet profileren. We richten ons specifiek op het activeren van fans van een bepaalde merk of een bepaalde influencers, en het liefst een combinatie daarvan. Dat is waar we goed in zijn en waar we het verschil kunnen maken: de link leggen tussen de meest betrokken fans van een bepaalde artiest of influencer en een relevant merk. 

Hoe ziet de mediamix van Fangage eruit?
Op dit moment gaat een groot deel van de marketing van ons merk nog via word of mouth en interviews met bijvoorbeeld MarketingTribune. Ik geloof erin dat de grootste uitdaging voor Fangage ligt op het gebied van educatie; merken ervan bewust maken dat ze fans hebben en dat het van levensbelang is om te starten met een database. Niet alleen in de vorm van een crm, waarbij je klantgegevens opslaat, maar ook in de vorm van een frm (fan relationship manager, red.) zoals Fangage. 

Veel marketeers die we spreken beseffen niet dat er een schil rondom hun klantenbestand ligt die hun merk wel adoreren maar het nog nooit hebben gekocht. Door de juiste content te produceren en een frm als Fangage in te zetten, kun je de informatie van deze potentiële klanten afvangen en eventueel betrekken in het salesproces. Zo hoef je niet langer geld uit te geven op platforms als Facebook en Instagram om mensen te bereiken die eigenlijk toch al van je willen horen of zelfs fan zijn van je merk. Een van onze kernwaarden is dan ook: 'Don't advertise, activate.'

Wat moet het Amsterdam Dance Event voor Fangage gaan 'doen'? Wanneer kijk je met een tevreden gevoel terug?
Voor ons draait ADE met name om awareness en educatie. We willen marketeers er bewust van maken hoe belangrijk het opbouwen van een fan database is en wat je er vervolgens allemaal mee kunt doen. Vorig jaar zijn we met ADE van start gegaan met de lancering van onze portal en inmiddels bedienen we al vijftien DJ Mag Top 100 klanten. Een leuk begin, maar onze ambities zijn veel breder dan de dj-markt alleen. Immers: ieder merk heeft fans, je moet ze alleen weten te vangen. En daar helpen wij bij. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content