Wieke van Dijk nieuwe creative director MPG: 'Contentmarketing is de enige marketing die er nog toe doet'
- Content
- 5 okt 2017 @ 11:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaContent
- 5 okt 2017 @ 11:18
- Lucas Boon
Wieke van Dijk (38) is begonnen bij contentmarketingbureau MPG als creative director. Ze gaat leidinggeven aan het creatieve team met een focus op het ontwikkelen van effectieve formats en campagnes. Van Dijk komt van Albert Heijn, waar ze onder meer werkte als brand activation manager. Een korte introductie.
Gefeliciteerd! Wat heeft je over de streep getrokken om bij AH weg te gaan en te starten bij MPG?
Ondanks dat Albert Heijn een warm bedrijf is met volop groeikansen, voelde ik de behoefte iets anders te gaan doen. Ik was teveel in mijn comfortzone en zocht iets met meer ondernemerschap en diversiteit. Ook zocht ik naar een plek waar ik persoonlijk meer impact kan maken. De creatieve uitdaging die ik bij MPG heb aangegrepen, heeft alle aspecten die ik zoek in een uitdagende baan. Daarnaast is MPG expert in contentmarketing, mijns inziens de enige marketing die er nog echt toe doet en waarmee je relevantie toe kan voegen voor merken. Die combinatie van factoren gaf voor mij de doorslag.
Je gaat van merk naar bureau. Waar ga je het meest aan moeten wennen, denk je?
De diversiteit in opdrachtgevers en aan opdrachten. Niet meer met een groep mensen aan hetzelfde doel werken, maar juist met verschillende groepen mensen aan diverse doelen.
Wat is binnen MPG jouw grootste marketinguitdaging?
Merken uitdagen om continu kritisch naar zichzelf te kijken en niet bang te zijn om te veranderen als dat nodig is. Dat ze dus kijken wat hun echte meerwaarde is voor hun klanten. Zodat ze gaan communiceren mét hun publiek in plaats van tegen hen.
Wat is er bij MPG binnen nu en een jaar wezenlijk veranderd dankzij jouw komst?
Ik hoop meer concepten op te kunnen leveren die 1:1 bovenop de strategie van de verschillende merken klikken, om op die manier echt relevantie en effectiviteit toe te voegen waar merken blijvend naar op zoek zijn. Crossmediaal en 360 graden. Daarnaast hoop ik dat ik, naast het creatief kompas van MPG, ook businesswise een bepaalde visie neer kan zetten en zodoende de stip op de horizon voor MPG mede kan bepalen. Een sterk team voor sterke merken!
Welke persoonlijke doelen stel je in deze baan?
Het bouwen van een sterk, divers en impactvol team. Ik zou ook graag eens in het buitenland willen werken, misschien wel voor MPG... Maar ook: pret maken, proberen, op mijn bek gaan en weer opstaan, durven, nek uitsteken!
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing