[#15 Content Rally] Merel Simons: 'Veel kledingmerken onderschatten de kracht van contentmarketing'
- Content
- 27 nov 2017 @ 11:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentPersonalia
- 27 nov 2017 @ 11:02
- Lucas Boon
In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Merel Simons, marketing manager bij Fashionchick.nl.
Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
De waarde van unieke content afgestemd per kanaal wordt nog steeds onderschat. Op televisie bereik je een ander deel van de doelgroep dan op Instagram of Facebook. Dat klinkt logisch, maar toch zijn er weinig bedrijven die hun content strategie per kanaal goed afstemmen.
Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Ik vind Linda een van de sterkste merken van Nederland. Zo knap hoe ze blijven innoveren en dat bijna alles wat ze brengen een succes is. Bij Linda snapten ze als een van de eersten dat het online platform Lindanieuws niet een 1-op-1 doorvertaling moet zijn van het tijdschrift. Ook zijn ze naar mijn mening de beste in het creëren van interessante deelbare content, gebruiken ze de likeability en autoriteit van Linda de Mol perfect en kunnen ze adverteerders met de combinatie van blad/online/video/festival een interessant crossmediaal pakket bieden. Daarnaast is Linda een herkenbaar merk met een duidelijk handschrift.
Welk merk zou naar jouw idee meer moeten doen met contentmarketing en waarom?
Ik denk dat veel kledingmerken nog onderschatten hoe belangrijk contentmarketing kan zijn. Helemaal de labels in het middensegment die zwaar te lijden hebben onder de intense kracht van de Zara en H&M. In deze tijd waarin mensen minder merkentrouw zijn is contentmarketing dé manier om je te onderscheiden boven het fast fashion geweld van de highstreet winkels.
Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
Zichtbaarheid. Het aanbod is zo enorm, dus het is verleidelijk om naar concurrenten te kijken en te kopiëren wat werkt. Hoe zorgen we ervoor dat onze concurrent echt onderscheidend is ten opzichte van de concurrent? Het is belangrijk om te analyseren wat bij je merk past en wat je doelgroep van je verwacht. Al weet ik dat dit makkelijker klinkt dan dat het in werkelijkheid is. Daarnaast blijven de veranderende algoritmes van Facebook voor ons een grote uitdaging.
Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Ik geef het stokje door aan Nikki Kant, brandmanager bij Sanoma en StyleToday. Een 'contentsite' pur sang, dus ik ben benieuwd naar haar bevindingen.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- nikki kant
- content rally
- fashionchick
- content
- merel simons
- mode
- contentmarketing
- styletoday
- fashionchick.nl
- sanoma
- fashion
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing