[#14 Content Rally] Rosanne Willems: 'Bedenk altijd eerst wat het doel is van je content'
- Content
- 14 nov 2017 @ 13:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentPersonalia
- 14 nov 2017 @ 13:27
- Lucas Boon
In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Rosanne Willems, projectleider online bij AvroTros.
Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Leuk foto'tje of video'tje, snappy tekst, posten en klaar is kees. Dat gaat dus niet werken. Bedenk van tevoren wat je doel is; wie wil je bereiken? Welk kanaal is het meest geschikt? Hoe wil je bijvoorbeeld een bepaalde videoserie laden? Kortom, maak altijd een goede contentstrategie.
Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Modehuis Versace vind ik slim, met name op Facebook en Instagram waren ze recent tijdens de Fashion Week in Milaan sterk. Met als klapper dat Dontella Versace als afsluiter van de modeshow met alle modellen uit de jaren '90 over de runway liep, dat ging direct viral. De hele show was live te volgen via Instagram Stories met geschakelde camerabeelden in de feed, niks uit de hand gefilmd. Maar ook de weken erna postten ze nog allerlei mooie extra videocontent uit de modeshow. Supermodellen als Doutzen Kroes deelden die content natuurlijk maar al te graag op hun eigen socials, wat resulteerde in een miljoenenbereik wereldwijd.
Welk merk zou naar jouw idee meer moeten doen met contentmarketing en waarom?
Bobby's Dry Gin uit Schiedam is een mooi Nederlands gin-merk. Perfect voor gin-tonic's en ook nog eens verpakt in een mooie fles. Het merk is een paar jaar geleden zelfs uitgeroepen tot beste gin van Nederland. Zo'n mooi merk kan nog veel meer doen op het gebied van contentmarketing.
Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
Dat je content gezien wordt, blijft de grootste uitdaging. Er is zo ontzettend veel aanbod, dus hoe val je op met jouw specifieke content?
Tot slot: aan wie geef je het stokje door en waarom?
Aan Merel Simons, zij is marketing manager van Fashionchick. Daar doen ze altijd toffe dingen op het gebied van contentmarketing, zowel online als offline. En het is weer eens een andere branche: mode. Leuk voor de afwisseling.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing