Jasper van Zandbeek: 'Contentmarketingstrategie is steeds meer leidend'

Jasper van Zandbeek: 'Contentmarketingstrategie is steeds meer leidend'
  • Content
  • 14 nov 2017 @ 09:14
  • 13762 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingAwardsContent

Het zal u niet ontgaan zijn: aanstaande donderdag (16 november) vindt de uitreikingsavond van de Grand Prix Content Marketing plaats, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Zandbeek, we maken vast de balans op met chief engagement officer Jasper van Zandbeek.

Er zijn nog kaarten voor de uitreikingsavond! Ga hier naartoe voor meer informatie.
 

Zandbeek is vriend van de GPCM; waarom en wat houdt dat precies in?
We zijn nu voor het tweede jaar vriend. Voor Zandbeek is de verbinding met de Grand Prix heel logisch, want in Nederland is dit simpelweg het belangrijkste vakgebied waarin wij voorop willen blijven lopen. Dankzij de vriendschap zijn we goed zichtbaar bij alle relevante professionals op het gebied van contentmarketing en laten we bovendien zien dat we onze nek uitsteken om dingen mogelijk te maken. Zonder vrienden ben je nergens, toch?

Wat levert een Grand Prix het winnende bureau/merk nu eigenlijk écht op?
Ten eerste heel trotse, vrolijke en gemotiveerde klanten en medewerkers. Ten tweede word (en blijf) je als werkgever extra aantrekkelijk voor nieuwe talenten; je hebt daardoor eerste keus op de arbeidsmarkt. En dat zorgt ervoor dat we steeds beter kunnen worden en nog meer klanten aantrekken en werk creëren. 

Wat is naar jouw idee de grootste ontwikkeling geweest op het gebied van contentmarketing?
Wat ik zie is dat de contentmarketingstrategie steeds vaker leidend is. Het is de paraplu voor een geïntegreerde marketingaanpak, waarbij de verschillende disciplines elkaar echt gaan versterken en het zorgt ervoor dat de welbekende silo's binnenkort echt tot het verleden behoren. Eigenlijk zeg ik dus dat de contentmarketingstrategie in toenemende mate de dominante marketingstrategie wordt voor merken, bedrijven en organisaties.

Van welke GP-contentmarketingcase van het afgelopen jaar heb je hoge verwachtingen?
We hebben dit jaar een impactvolle contentcampagne voor ABN Amro MeesPierson gelanceerd. Deze case is twee keer genomineerd bij de Grand Prix, maar ook bij de European Excellence Awards. Maar ik ben ook trots op de eervolle nominatie voor onze moddervette cover voor KPN, omdat we daarmee laten zien dat we ook op het gebied van design ons mannetje staan. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken