'Lezers zien een bezoekje aan Funda als ontspanning'
- Content
- 3 nov 2017 @ 12:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DigitaalStrategieContent
- 3 nov 2017 @ 12:00
- Lucas Boon
Funda heeft deze week 'Funda thuis' gelanceerd, een platform voor de 'totale wooncyclus'. Funda was altijd al een sterk merk, getuige bijvoorbeeld de naamsbekendheid van 93%. Waarom dan toch deze nieuwe stap? Marketingdirecteur Jacqueline Post licht toe.
Wat is de voornaamste reden van de lancering van dit contentplatform?
De aankoop van een woning, nu of in de toekomst, is een van de belangrijkste 'life events' die er bestaan. Maar Funda is meer dan instrumenteel; onze lezers zien een bezoekje aan onze website als ontspanning. Even lekker gluren welke droomhuizen er in de buurt te koop zijn gekomen. Door de intentie van onze bezoekers nog beter te begrijpen, kunnen we ze nog meer binden aan ons merk. En kunnen we onze merkambitie ook beter invullen: 'voor iedereen is een droomhuis te vinden en Funda wil steeds blijven helpen die droom te realiseren'.
De woning is overigens nog maar het begin; rondom kopen, wonen en verkopen komen tal van andere belangrijke beslissingen om de hoek kijken en spelen ontelbare factoren een rol. Financiële aangelegenheden, juridische aspecten, verbouwen, verhuizen, de buurt... Door deze informatie aan te bieden worden we gedurende de totale wooncyclus relevant.
Wat is in een notendop de grootste marketinguitdaging van Funda?
We zijn gegroeid van een online vastgoed etalage naar een woonplatform. Het aan ons blijven verbinden van zowel consumers als producers - de makelaar bijvoorbeeld - is onze grootste uitdaging. Hoe zorgen we ervoor dat de producers aanbod blijven leveren? En hoe zorgen we ervoor dat zowel de producers als de consumers voldoende waarde terug te krijgen - en dan liefst via ons platform?
Welk ander contentplatform is Funda's concurrent of anders gezegd kijk je naar op?
We hebben veel contact met de vastgoedportals in het buitenland. Afgelopen zomer waren zij op bezoek bij ons in Amsterdam. Vooral Hemnet (Zweedse portal) en Private Property (Zuid-Afrikaanse portal) zijn heel ver in het brengen van content rondom wonen.
Funda bestaat zestien jaar - en met succes. Wat zijn na al die jaren learnings geweest en dan met name op het vlak van marketing?
Als platform hebben wij als gezegd twee kanten van de markt die we bedienen: consumers en producers. De afgelopen jaren hebben we geleerd dat je niet voor één kant kunt kiezen. Je moet continu focus houden aan beide kanten van het platform. Het behouden van loyaliteit is daarbij cruciaal. De marketingstrategie meot daar dus continu op gefocust zijn.
Lees ook: Funda lanceert contentplatform
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing