Chatbot voor sukkels in de liefde

Chatbot voor sukkels in de liefde
  • Content
  • 5 dec 2017 @ 12:25
  • 34615 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentSocial media

Voor de MTV-show 'Single AF' lanceert SuperHeroes New York de Cupid Bot, een chatbot op Facebook Messenger die pechvogels in de liefde helpt.

In Single AF worden zes celebs over de hele wereld op dates gestuurd door Cupid, een digitaler matchmaker. Superheroes NY brengt televisie en digitale content samen door Single AF's Cupid tot leven te laten komen als 'een ondeugende chatbot'. 

Chatbots zijn vaak saai en onpersoonlijk, zo stelt Superheroes. De Cupid Bot neemt dan ook geen blad voor de mond en staat garant voor een speelse ervaring. Van 'doe geen dingen die ik ook niet zou doen'-reminders tot digitale liefdesbriefjes. 

Rob Zuurbier, managing partner van SuperHeroes NY, laat weten: 'het is al niet makkelijk om de MTV-doelgroep te bereiken, maar het is nog lastiger om in de 'earned' nieuwsfeeds te komen. Met de Cupid Bot is het een 1-op-1 ervaring met de hoofdpersoon van het programma: we maken de kijkervaring persoonlijk met show reminders, notificaties en volop extra content om zo relevant mogelijk te zijn voor de fans.'

De Cupid Bot is nu live in twintig landen wereldwijd en spreekt Nederlands, Engels, Portugees en Spaans. Spreek Cupid hier


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken