[#16 Content Rally] Nikki Kant: 'Contentmarketing draait om herhaling'

[#16 Content Rally] Nikki Kant: 'Contentmarketing draait om herhaling'
  • Content
  • 11 dec 2017 @ 10:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaInterview

In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Nikki Kant, senior brandmanager bij online platform StyleToday.

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Het idee dat het goedkoop en snel is. Contentmarketing vereist een serieuze strategie, het is niet iets wat je er even snel tussendoor doet. Als er niet van tevoren over wordt nagedacht, is het gedoemd  te mislukken. Daarnaast zijn er genoeg merken die er vanuit gaan dat als je één keer contentmarketing inzet, het ook meteen succesvol is. Helaas is dat niet altijd zo. Het gaat om herhalen, herhalen en nog eens herhalen. Het is elke dag opnieuw inspireren en informeren van de doelgroep. 

Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Starbucks is voor mij het voorbeeld van goede contentmarketing. Een persoonlijk merk, sociaal en ze zijn overal. 

Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
De kracht van het onderscheiden. Wees creatief! Er is een enorme content overload en om er bovenuit te springen zul je in ieder geval de concurrent een stap voor moeten zijn. 

Aan wie geef je het stokje door?
Michael van der Lee, festivalmarketeer/promotor.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken