'Hoe word je 'exceptional' in een wereld vol middelmatige content?'

'Hoe word je 'exceptional' in een wereld vol middelmatige content?'
  • Content
  • 7 dec 2017 @ 15:35
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementBranded contentBranded Content EventContent

Het einde van het jaar nadert en dat betekent ook dat we ons langzaamaan kunnen opmaken voor het Branded Content Event 2018, donderdag 1 februari in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast vooruit met een van de keynote speakers: bekroond podcaster Jay Acunzo.

Wat kunnen we van je talk verwachten?
Ik ga de zaal aan het denken zetten. Er zijn zoveel interessante praktijkcases in branded content en in deze Information Age is er altijd en overal wel informatie op te zoeken. Ik ga de zaal vragen stellen: wat doet mijn team dat echt uniek is? Wat weten wij van onze klanten wat de concurrent niet weet? Wanneer we allereerst de context begrijpen, dan kunnen we ook beter werk doen. Dan stijgen we boven alle ruis uit. We gaan dus op ontdekkingsreis: hoe worden we 'exceptional' in een wereld vol middelmatige content?

We hebben te maken met een 'advice overload'. Wat is daar precies slecht aan?
Ik zeg niet dat het slecht is, het gaat mij erom dat je er als gezegd slim mee omgaat. Dus met alle informatie die we hele dag door toegespeeld krijgen. Wat doe je daarmee? Als iedereen om jou heen vertelt hoe je iets moet doen, dan is het heel verleidelijk om vast te klampen aan the biggest expert in the room. Dat voelt wellicht veilig, maar dat is dus the dark side.

Op die manier ga je je werk doen zoals anderen het doen, en behaal je dus ook gemiddelde resultaten. Daar komt bij dat je minder voldoening zult ervaren. Je voegt namelijk niets unieks toe; wat je doet was er al. Ik ben dus juist gek op dit informatie tijdperk, maar maak daarbij wel een kanttekening: neem niet klakkeloos alle adviezen aan. Wat je leest op internet mag je aannemen, maar doe dat op z'n minst in combinatie met informatie die jij alleen voor jezelf hebt. Alleen op die manier kun je boven de concurrentie uitstijgen.

Wat is je favoriete merk en waarom?
Zoveel om uit te kiezen, er verschijnt voortdurend van alles op mijn podcast. Op dit moment ben ik fan van InVision, Grado Labs en Death Wish Coffee. Dat zijn merken die ieder op het eerste oog raar lijken maar als je de verantwoordelijke marketeer ervan spreekt blijkt dat ze juist heel serieus met hun werk bezig zijn. Ze kennen zichzelf en hun klanten. Met andere woorden: ze zijn de baas van hun eigen domein. Wat maakt dat hun werk er logisch en gewoon goed uitziet. Death Wish Coffee bijvoorbeeld is de sterkste koffie ter wereld met onsmakelijk veel cafeïne erin. Red Bull is eerder hun concurrent dan Starbucks. Ze promoten geen koffie, maar cafeïne. Daarbij hebben ze een grote en agressieve persoonlijkheid: 'We kill you with our coffee.' Check hun Instagram account maar eens. 

De early bird tickets voor het Branded Content Event zijn net uitverkocht, dus wees er snel bij! Ga voor meer informatie naar brandedcontentevent.nl en houd op onze website het laatste nieuws in de gaten.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken