De Speld lanceert branded video voor Moneyou

De Speld lanceert branded video voor Moneyou
  • Content
  • 20 feb 2018 @ 12:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoBranded content

Voor de introductie van een nieuwe app heeft Moneyou een branded video laten maken door De Speld genaamd 'Word geen Gijs'. Bekijk de video exclusief bij MT.

Het verhaal: 'Hoofdrolspeler Gijs hoeft zelf niet te praten, omdat zijn vrouw Irene dat al voor hem doet. Met het motto ‘Word geen Gijs’ is de boodschap duidelijk: soms is het beter om zelf de touwtjes in handen te hebben. Helemaal als het over de belangrijke zaken in het leven gaat.'

'Relaties zijn een herkenbaar en belangrijk thema voor de doelgroep', vertelt Jérôme Kuijken, managing director van De Speld & Partners, het branded-content-bureau van De Speld. 'Door die herkenbaarheid klinkt de stem van Gijs (of eigenlijk de afwezigheid daarvan) bij het publiek nog even door. Uiteindelijk zijn we allemaal wel eens een Gijs geweest.' 

'Moneyou is een bank waar mensen hun bankzaken helemaal zelf kunnen regelen', zegt Rutger Docter, marketing lead van Moneyou Go. 'De app Moneyou Go vormt hiervoor het bewijs: met de app bepaal jij precies wanneer je spaart of spend.' Volgens Docter leent deze insteek zich voor een samenwerking met De Speld: 'De hoogopgeleide en kritische doelgroep leggen we op een satirische manier de vraag voor: als je alles zo graag zelf doet, waarom zou je zoiets belangrijks als bankzaken dan uitbesteden?'

Geen geluid? Bekijk de video dan hier.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken