Kensington: 'Het idee staat voorop, dan pas komt het merk'
- Content
- 7 feb 2018 @ 10:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branded contentContent
- 7 feb 2018 @ 10:41
- Lucas Boon
Je ziet het steeds vaker: artiesten die samenwerken met een merk. Zo ook Kensington, de rockband gaf in 2015 een concert genaamd Axe Blackstage en stond eerder dit jaar veertien avonden achtereen op Vrienden van Amstel Live. Op het Branded Content Event spraken we met gitarist Casper Starreveld erover.
Op de vraag met welk merk Starreveld (op de foto tweede van links) ooit nog zou willen samenwerken, is het antwoord kort maar bondig: dat is er niet. ‘Er is geen enkel merk waar we blind ja tegen zeggen. Het idee staat voorop, dan pas komt het merk. Axe had dus net zo goed Rexona kunnen zijn. Maar hun idee sprak ons aan.’ Namelijk: een exclusief concert voor slechts vijftig personen in de Utrechtse Domtoren. ‘Zoiets hadden we nog niet eerder gedaan. En ook nog eens in onze hometown. Het klopte gewoon.’
Creativiteit dus, daar draait het om. Veel marketeers komen bij Kensington met een idee op de proppen, maar daar lijkt dan niet goed over nagedacht. ’Dan worden wij ingezet als middel om een bepaald doel te bereiken. Zovan: jullie heb een groot bereik en daarom willen we samenwerken. Zo werkt het natuurlijk niet. We willen zelf actief mee doen, meedenken. Dan kunnen we tot iets moois komen. Uit een helikopter springen, boven de Mount Everest onze nieuwe single spelen en tussendoor nog even merknaam X roepen, daar pas ik voor.’
Veel tijd was er tijdens dit interview eigenlijk niet, de band moest na afloop direct weer door naar Rotterdam Ahoy voor de elfde show op rij voor Vrienden van Amstel Live. Is dat ook een voorbeeld van een samenwerking waarbij het idee voorop stond? ’Dat is meer een muziekevenement met een merknaam eraan gekoppeld. Natuurlijk, Amstel is volop in beeld. Het is zonder meer een commercieel evenement. Maar de keuze hiervoor is gemaakt op muzikale gronden. Het is een soort verkapte nieuwjaarsborrel voor de muziekscene. Voor ons ergens ook wel marketingwise interessant, want er vloeien altijd mooie –muzikale- samenwerkingen uit voort.’
Daar komt nog eens bij dat Kensington eerder dit jaar de Popprijs heeft gewonnen. De heren zullen wel uitgeteld zijn nu? ‘Vergis je niet: een groot deel van het artiestenbestaan is vooral ook saai. Je zit veel te wachten. Hurry up and wait… En dat kan inderdaad vermoeiend zijn. Maar we hebben een prachtig leven, komen op de mooiste plekken. Toch wel een leuk baantje…’
Beeld boven door Rahi Rezvani en onder door Ray van Zeijst.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing