Meerjarige samenwerking Persgroep en NOC*NSF

Meerjarige samenwerking Persgroep en NOC*NSF
  • Content
  • 10 feb 2018 @ 15:51
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContent

Het NOC*NSF en de Persgroep Nederland hebben vandaag in het Holland Heineken House te PyeongChang hun meerjarige samenwerking bekend gemaakt. Doel is om samen content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden.

Op deze wijze moeten topsporters, de merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden beter in beeld komen bij meer mensen. Ook biedt de samenwerking de kans om thema’s als bewegen, gezondheid en sport meer bekendheid te geven.

De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk.

In de samenwerking zal video content aan grote rol gaan spelen. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en van NOC*NSF, maar ook op die van de aangesloten dertig sportbonden. Daarvoor wordt een videoplayer en videowall ontwikkeld.

Gerard Dielessen, algemeen directeur van  NOC*NSF: 'Wij zijn heel blij met dit partnership.  De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te  brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons  structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven.'

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: 'Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken