[Content Rally] 'B2B-markt is ondergeschoven kindje'
- Content
- 10 jul 2018 @ 11:53
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 10 jul 2018 @ 11:53
- Lucas Boon
In #18 van de Content Rally: Twan Voss, ceo van Amstelworks. Wat is zijn visie op het contentmarketingvak?
In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord.
Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Dat contentmarketing gaat over jouw eigen product, dienst of merk. Goede contentmarketing begint met content die je doelgroep interesseert. Aansluitend kijk je naar welke boodschap je daaraan kunt koppelen.
Als je daar niet over nagedacht hebt, bereik je je doelgroep ook niet. Ik zie soms cases waarbij veel tijd, geld en energie is gestoken in videocontent. Als ik dan een jaar later op het YouTube-kanaal kijk, heeft de video een bereik van 133 views. Dan is het goedkoper om iedereen uit te nodigen voor een etentje. Oplossing is dus aansluiten bij bestaande kanalen waar de distributie al is geregeld.
Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Red Bull denkt in media en maakt hier harde keuzes in: de mooiste content waar heel de wereld naar kijkt. Ze hebben sport teams, film, tv-zenders, events... Daarbij snappen ze goed waar de doelgroep op zit te wachten: content zonder consensus of doelstelling op blikjes verkopen.
Welk merk zou naar jouw idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?
De ruimte zit volgens mij bij b2b-partijen, een ondergeschoven kindje waar veel gebeurt met direct sales. Ook ouderwetse contentmarketing door middel van events is iets wat speelt.
Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
De uitdaging is om professionele content te koppelen aan je merk. Ik zie de werelden van tv en online samenkomen. Vaak koppelen we dit ook weer aan traditionele uitgevers. Uiteindelijk maakt het niet uit waar je het bereik vandaan haalt, als je er maar over nadenkt.
Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Aan Danny Cortenraede, managing director bij Wannahaves.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing