Talpa Network eigenaar van Social1nfluencers

Talpa Network eigenaar van Social1nfluencers
  • Content
  • 24 aug 2018 @ 15:25
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaMakersContent

Per 1 september is Talpa Network volledig eigenaar van Social1nfluencers. Daarmee komt een einde aan een periode van geleidelijke overgang, die in 2015 begon.

Destijds ging het zogenaamde YouTube creators agency een vergaande samenwerking aan met SBS Broadcasting, dat op dat moment nog in handen was van Talpa en Sanoma.

Binnen de crossmediale strategie van Talpa Network is social een belangrijke pijler. Talpa Social heeft 150 influencers in haar portfolio. De nieuwe groeistrategie is erop gericht om naast influencer channels ook owned channels en originals te lanceren.

In aanloop naar de definitieve overgang is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen in haar rol als VP van Talpa Social. Zij is verantwoordelijk voor de strategie en verdere doorontwikkeling van Talpa Social, waar Social1nfluencers onderdeel van uitmaakt. Op 1 augustus is Annemarieke van Felius-Loderus als business manager toegetreden tot het MT van Talpa Social.

Het afronden van de overgang valt samen met het vertrek van de twee oprichters en managing directors Daan Sip en Niels Verhoeven. 'Daan en Niels hebben een mooie basis gelegd om Social1nfluencers onder Talpa Network verder te laten groeien en uit te bouwen. Er liggen ontzettend veel kansen', aldus Pronk.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken