Edger Louwaard (jury GPCM): 'Ik hoop dat er breed wordt ingezonden'

Edger Louwaard (jury GPCM): 'Ik hoop dat er breed wordt ingezonden'
  • Content
  • 11 sep 2018 @ 09:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grand Prix Content MarketingContentAwardsPersonalia

Edger Louwaard, manager multichannel bij Nederlandse Spoorwegen, komt niet uit de 'echte marketinghoek' maar is wel gevraagd zitting te nemen in de jury van de Grand Prix Content Marketing. Hij ziet dat de schotten vervagen en dat stemt hem positief. Wat verwacht Louwaard van de inzendingen?

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Wat hoop je met jouw aanwezigheid in de jury te bereiken, voor de Grand Prix maar ook voor jezelf?

Ik hoop inspiratie te putten uit de ingezonden cases, die ik vervolgens mee kan nemen naar mijn eigen afdeling bij de NS. Ook ben ik benieuwd naar de insteek van andere juryleden die in het 'echte marketingvak' zitten. Ik kom zelf namelijk niet echt uit de marketinghoek, ik zit meer in het corporate werkveld.

Dat ik met mijn achtergrond ben gevraagd zitting te nemen in deze jury is illustratief voor de ontwikkeling van het vak. De schotten vervagen. Dat stemt mij positief, want alleen zo kunnen we elkaar versterken.

De werelden groeien steeds meer naar elkaar toe. De technieken die gebruikt worden bij marketing kun je ook prima vertalen naar bijvoorbeeld interne communicatie richting medewerkers. Vanuit onze communicatieafdeling zeggen wij altijd 'intern is extern', dus met die blik kijken wij ook naar onze content.

Wat verwacht je van de inzendingen?

Het thema dit jaar is lef en creativiteit. Ik hoop dan ook echt verrast te worden, geen dertien in een dozijn of meer van hetzelfde. De inzendingen moeten wel passen en bijdragen aan de strategie van de organisatie.

Welke contentmarketingcase van het afgelopen jaar zou absoluut een Grand Prix moeten winnen?

Ik vind KLM een mooi voorbeeld van een merk met lef en creativiteit. Zij kunnen als geen ander nieuwe trends vertalen naar hun eigen strategie. Kijk bijvoorbeeld maar naar de podcastserie The Journey.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Dat er breed wordt ingezonden, dus dat iedereen zich vrij voelt een case in te zenden. Alleen dan krijg je een goed beeld van waar we als creatievelingen mee bezig zijn en wie de terechte winnaars in het vak zijn. In welke hoedanigheid gaan we jou op de uitreikingsavond treffen? Als liefhebber van mooie content wil ik een blijk van waardering geven aan cases die het verdienen om in het zonnetje gezet te worden. Ik kijk ernaar uit om bevlogen vakgenoten te ontmoeten en een gezellige avond te hebben. Ik heb er zin in!

 

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Lees ook onze interviews met:

Albert-Jan Huisman en Bert van Loon: 'Lef en creativiteit staan dit jaar centraal'

Aart Lensink: 'Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld'

Michael Willems: 'Er wordt teveel content van middelmatig niveau gemaakt'

Maartje Claassen: 'Ik wil aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is'

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken