Wies Popa (jury GPCM): 'We hebben baanbrekers nodig in dit vak'

Wies Popa (jury GPCM): 'We hebben baanbrekers nodig in dit vak'
  • Content
  • 13 nov 2018 @ 11:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grand Prix Content MarketingContentPersonaliaInterview

Wies Popa (creative director bij Axioma) is jurylid van de Grand Prix Content Marketing, de vakprijs die op 22 november wordt uitgereikt. Als het aan haar ligt worden gedurfde en creatieve cases dit jaar beloond.

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op donderdag 22 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Wat hoop je met jouw aanwezigheid in deze jury te bereiken?

Als juryvoorzitter hoop ik vooral te prikkelen om naar de creatieve, gedurfde uitspattingen te kijken. Wie hebben er buiten de lijntjes gekleurd, het perspectief gedraaid, iets compleet nieuws geprobeerd? We hebben baanbrekers nodig in dit vak, creatieve geesten die anders naar contentmarketing durven kijken. Maar ook: klanten met ballen. Dat is ook meteen wat ik hoop dat de Grand Prix gaat brengen. Dat gedurfde en creatieve cases worden beloond. En dat daarmee het lef groeit, zowel aan klantkant als in het vakgebied in zijn algemeenheid. Voor het neerzetten van een goed merk en authentiek verhaal is lef nodig. Laten we stoppen met copy-pasten, stoppen met consessies doen en terug gaan naar de kern van contentmarketing: een authentiek verhaal, een eigen geluid, unieke content.

Wat verwacht je van de inzendingen?

Expect the unexpected! Ik hoop op verrassingen.

Welke contentmarketingcase van het afgelopen jaar zou absoluut een Grand Prix moeten winnen?

Srprs.me blijf ik sterk vinden. Zowel het human centered-concept als de verrassend (pun intended) sterke marketing. Ze belichamen beleving en houden goed contact met hun doelgroep. Zo weet het merk goed wat er speelt en durft het grenzen op te zoeken, zoals bijvoorbeeld de gewaagde acties rondom de lancering van hun nieuwe huisstijl dit jaar.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Dat de Grand Prix zelf ook blijft innoveren en kritisch blijft kijken naar waar cases op worden getoetst. Worden de juiste vragen gesteld en criteria gehanteerd? De Grand Prix is een wedstrijd, maar ook een moment waarop we gezamenlijk ons vakgebied een gezicht geven. We stoppen de thermometer erin en laten zien: hier staat contentmarketing vandaag de dag. Dat is iets om serieus te nemen.

In welke hoedanigheid gaan we jou straks op de uitreikingsavond aantreffen?

Waarschijnlijk aan een wijntje, terwijl ik mijn tafelgenoten verveel met flauwe woordgrappen en nutteloze weetjes. Wist je bijvoorbeeld dat Charlie Chaplin ooit derde werd in een Charlie Chaplin look-a-like wedstrijd? Gek genoeg is er nog plek bij mij aan tafel...

 

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Lees ook onze interviews met:

Albert-Jan Huisman en Bert van Loon: 'Lef en creativiteit staan dit jaar centraal'

Aart Lensink: 'Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld'

Michael Willems: 'Er wordt teveel content van middelmatig niveau gemaakt'

Maartje Claassen: 'Ik wil aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is'

Edger Louwaard: 'Ik hoop dat er breed wordt ingezonden'

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken