Nieuw trendrapport werpt licht op toekomst van contentmarketing

Nieuw trendrapport werpt licht op toekomst van contentmarketing
  • Content
  • 11 okt 2018 @ 11:22
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentOnderzoek

Com&Co, contentmarketingbureau uit Gent, lanceert samen met tien marketeers uit België en Nederland een nieuw trendrapport. Doel is om merken de komende jaren warm te maken voor sterkere, meer onderscheidende en doeltreffende content.

Over in totaal 34 pagina's zoomen de auteurs in op thema's die hen elk na aan het hart liggen. De rode draad: de duidelijke shift van clickbait naar standvastige content met meerwaarde, de groeiende rol van AI in marketing, de nood aan betere distributiemodellen en creativiteit als onderscheidende factor.

Een groepsreis (zie foto) in september dit jaar naar Content Marketing World in Cleveland stak het vuur aan de lont. Daar dienden de nieuwste inzichten van internationale marketingexperts als inspiratiebronnen voor de volgende tien co-auteurs.

• Bert Van Loon (Co-Founder Content Marketing Fast Forward)

• AJ Huisman (Oprichter van Y Content)

• Koen Denolf (CEO van The Fat Lady)

• Carlijn Postma (eigenaar van The Post)

• Yossip de Jong (partner bij The Post)

• Jos Govaart (eigenaar van Coopr)

• Geert Cantrijn (eigenaar van Dutch Giraffe)

• Wies Popa (creatief directeur bij Axioma)

• Jonas Vandroemme (chief content strategist bij Com&Co)

• Dieter Rommel (chief marketing bij Com&Co)

 

De auteurs stellen dat de samenwerking tussen marketeers en bureaus essentieel is om in België en Nederland verder de bakens te verzetten. Met dit trendrapport willen zij het goede voorbeeld geven.

Download het trendrapport hier.

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken