Nieuw trendrapport werpt licht op toekomst van contentmarketing
- Content
- 11 okt 2018 @ 11:22
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentOnderzoek
- 11 okt 2018 @ 11:22
- Lucas Boon
Com&Co, contentmarketingbureau uit Gent, lanceert samen met tien marketeers uit België en Nederland een nieuw trendrapport. Doel is om merken de komende jaren warm te maken voor sterkere, meer onderscheidende en doeltreffende content.
Over in totaal 34 pagina's zoomen de auteurs in op thema's die hen elk na aan het hart liggen. De rode draad: de duidelijke shift van clickbait naar standvastige content met meerwaarde, de groeiende rol van AI in marketing, de nood aan betere distributiemodellen en creativiteit als onderscheidende factor.
Een groepsreis (zie foto) in september dit jaar naar Content Marketing World in Cleveland stak het vuur aan de lont. Daar dienden de nieuwste inzichten van internationale marketingexperts als inspiratiebronnen voor de volgende tien co-auteurs.
• Bert Van Loon (Co-Founder Content Marketing Fast Forward)
• AJ Huisman (Oprichter van Y Content)
• Koen Denolf (CEO van The Fat Lady)
• Carlijn Postma (eigenaar van The Post)
• Yossip de Jong (partner bij The Post)
• Jos Govaart (eigenaar van Coopr)
• Geert Cantrijn (eigenaar van Dutch Giraffe)
• Wies Popa (creatief directeur bij Axioma)
• Jonas Vandroemme (chief content strategist bij Com&Co)
• Dieter Rommel (chief marketing bij Com&Co)
De auteurs stellen dat de samenwerking tussen marketeers en bureaus essentieel is om in België en Nederland verder de bakens te verzetten. Met dit trendrapport willen zij het goede voorbeeld geven.
Download het trendrapport hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing