Zorg en Zekerheid lanceert tweede seizoen Six Minute Stories

Zorg en Zekerheid lanceert tweede seizoen Six Minute Stories
  • Content
  • 1 okt 2018 @ 11:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentStorytellingDoelgroepen

Six Minute Stories, een initiatief van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid, strikt voor het tweede seizoen acht nieuwe schrijvers om jongeren aan het lezen te krijgen en zodoende hun stressniveau te verlagen. Verantwoordelijk bureau is Dawn.

Onderzoek van University of Sussex toont aan dat slechts zes minuten lezen het stressniveau met 68% verlaagt. Reden voor Zorg en Zekerheid om vorig jaar Six Minute Stories te introduceren. Een initiatief dat met name millennials motiveerde zes minuten te lezen en even uit de waan van de dag te stappen. Met een bereik van 1,2 miljoen werden toen acht boekjes - van onder meer James Worthy, Hanna Bervoets en Pepijn Lanen - op grote schaal gelezen.

De zorgverzekeraar benaderde dit jaar acht nieuwe schrijvers - van gevestigde namen tot jong talent. Herman Koch, Thomas Olde Heuvelt, Marieke Lucas Rijneveld, Elfie Tromp, Mano Bouzamour, Anna Drijver, Niña Wijers en Tim den Besten schreven een verhaal van zes minuten.

Via stations, koffiezaken en bibliotheken in de Randstad worden de smartphoneformaat boekjes -in totaal 52.000- verspreid.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken