Van de Velde lanceert internationale influencer-campagne

Van de Velde lanceert internationale influencer-campagne
  • Content
  • 14 nov 2018 @ 12:45
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • InfluencermarketingCampagnesContent

Lingeriemerk Van de Velde heeft een internationale influencer- en contentstrategie voor de websites Marie Jo en PrimaDonna gelanceerd. De hoofdrol hierin is weggelegd voor model Johanne Landbo (foto). Verantwoordelijk bureau is Storyboard.

De uitdaging was om de lancering onder de aandacht te brengen in vier landen: België, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Storyboard heeft de campagne uitgezet met de focus op content, digital media en influencer marketing. Daarnaast heeft het bureau de campagnefilm, additionele video's en banneradvertenties geproduceerd. Iprospect was verantwoordelijk voor de advertentiestrategie.

Model Johanne Landbo is gekozen als gezicht van de campagne. Zij werd per land ondersteund door vijf micro-influencers. Marlies Mols, digital campaign manager bij Van de Velde, laat weten: 'Het lanceren van websites in vier landen was een uitdaging. We weten nu beter waar onze doelgroep zich bevindt en wat voor content zij consumeren. We verwachten met deze campagne veel te leren van onze doelgroep, zodat we toekomstige campagnes beter op hen kunnen afstemmen.'



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken