Jägermeister maakt zich op voor 'derde kerstdag'

Jägermeister maakt zich op voor 'derde kerstdag'
  • Content
  • 11 dec 2018 @ 16:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnes

Jägermeister heeft in samenwerking met Neew een propositie en campagne ontwikkeld die moet inspelen op het sentiment van jongeren tijdens kerst. Onderzoek van Motivaction wijst namelijk uit dat jongeren na twee dagen aan de kalkoen vooral feest willen vieren met vrienden. Reden voor Jägermeister om 'derde kerstdag' te introduceren.

Het onderzoek is afgenomen onder 514 jongeren in de leeftijd van 18-29 jaar. Bekijk meer onderzoeksresultaten onderaan dit artikel.

De campagne moet jongeren aanmoedigen om op 27 december met elkaar af te spreken en er nóg een kerstfeest van te maken. Zo mogen op derde kerstdag de kerstsokken van de schouw getrokken worden voor een sokkenrave, worden alternatieve gezelschapsspelletjes gespeeld en hangt men in de kerstlampen.

Pieken

Inspelend op het traditiegetrouw versturen van kerstkaarten kunnen jongeren elkaar via derdekerstdag.nl uitnodigen om samen 'te pieken' op derde kerstdag. Op deze website kunnen zij korte geanimeerde kerstkaarten naar elkaar versturen. Het is ook mogelijk om via greetz.nl/derdekerstdag een gepersonaliseerde kerstkaart per post te versturen. Daar kan zelfs een mini flesje Jägermeister aan worden toegevoegd, 'als opwarmertje voor derde kerstdag'. Tot slot vindt er op 27 december een samenwerking plaats tussen Jägermeister en Deliveroo. Dit maakt het mogelijk om een fles Jäger thuis te laten bezorgen.

Kas Knikkink, brand manager bij Jägermeister, laat weten: 'Veel jongeren hebben wel zin in een verzetje na twee lange dagen kerst met familie en organiseren vaak al feestjes met vrienden de dag na kerst. Een mooie kans voor Jägermeister vanwege de natuurlijke fit qua moment, merk en sales opportunity.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken