NS lanceert WhatsApp-thriller
- Content
- 23 jan 2019 @ 10:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AppsContent
- 23 jan 2019 @ 10:02
- Lucas Boon
NS lanceert 'Ontspoord', een WhatsApp-thriller waarop reizigers een week lang een 'bloedstollende klopjacht' kunnen volgen.
Deelnemers volgen het personage Sarah, die na een werkborrel per ongeluk iets ziet wat ze niet had mogen zien en verdwijnt. Lukt het haar om haar onschuld te bewijzen voor ze gevonden wordt?
Het verhaal bestaat uit ongeveer 210 berichten (tekst, foto en video) die gedurende de komende week gedeeld worden. Tijdens de ochtendspits van aanstaande maandag (28 januari) verschijnen de eerste berichten van Ontspoord. Tussen de appjes van familie, vrienden of collega’s maken lezers kennis met de verschillende personages. Als de week vordert ontvouwt een 'bloedstollende klopjacht'. Vrijdagmiddag (1 februari) is de ontknoping ‘en zal geen WhatsApp-timeline meer hetzelfde voelen’.
Treinvermaak
Gerjan Vasse, hoofd mediarelaties bij NS, over de totstandkoming van de campagne: 'We zien dat veel van onze reizigers lezen tijdens hun reis, zowel hardcopy als digitaal. Deze twee hebben we gecombineerd in een nieuwe vorm van treinvermaak, de treintriller. Speciaal bedacht voor onze social-volgers. Na een brainstorm met ons socialbureau JohnnyWonder, hebben zij Melle Runderkamp in de arm genomen voor het script.'
Aanmelden voor Ontspoord is anoniem en kan tot uiterlijk zondag 27 januari 20.00 uur. Kijk op ns.nl/ontspoord voor meer informatie.
Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Bureau: Johnny Wonder
Concept: Johnny Wonder i.s.m. Rob Voortman
Scenario: Melle Runderkamp
Scenario bewerking: Johnny Wonder
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing