Vincent Patty algemeen directeur Top Notch

Vincent Patty algemeen directeur Top Notch
  • Content
  • 21 jan 2019 @ 09:57
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • NieuwkomersPersonalia

Vincent Patty (links) wordt algemeen directeur bij platenlabel Top Notch. Kees de Koning blijft aan als CEO.

Patty (37), ook bekend als rapper Jiggy Djé, richtte in 2006 Noah's Ark op, het kleinere platenlabel dat de afgelopen jaren steeds intensiever samenwerkte met Top Notch. Patty en De Koning zijn nu 'verloofd', zo laat Patty aan muziekwebsite 3voor12 weten.

De reden dat Patty algemeen directeur van Top Notch wordt, heeft voornamelijk te maken met de groei van het bedrijf. 'In de afgelopen vier zijn we hier van vijf naar dertig man personeel gegaan. Ik vind dat best wel pittig', zo laat De Koning weten.

Hij voegt daaraan toe: 'We hebben een krankzinnig marktaandeel, we hebben de meeste streams, dan moet je overal de beste in zijn. Zo goed als je artiestenroster is, zo goed moeten ook de mensen achter de schermen zijn.'

Top Notch en Noah's Ark behouden wel nog ieder hun eigen teams. Patty: ‘Het is niet zo dat we fuseren, hè? In het nieuwe kantoor gaan we muziekstudio’s bouwen, daar hebben we het al jaren over. Dat biedt allerlei nieuwe mogelijkheden. Er wordt ook een videostudio gebouwd en een creatieve afdeling, dat is er echt eentje uit Kees zijn koker.’

Top Notch

Kees de Koning (47) richtte in 1995 Top Notch op, het platenlabel dat van origine hiphopmuziek uitbrengt. De eerste release was ‘Kaal of Kammen’ (zie onder) van Extince. Top Notch bracht later muziek uit van onder meer Postmen, The Opposites en tegenwoordig Ronnie Flex en Lil Kleine. Het muzieklabel werkt steeds vaker samen met merken, zoals Tele2 en Rabobank. In 2018 spraken wij De Koning hier uitvoerig over, hier terug te lezen.


Beeld afkomstig van Instagram-page Vincent Patty.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken