Babboe lanceert webshop

Babboe lanceert webshop
  • Content
  • 6 feb 2019 @ 10:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • WebwinkelContent

Bakfietsmerk Babboe lanceert een zogenoemd ambassadeursplatform. Via 'Try my Babboe' kan de doelgroep -ouders- een testritje maken op een bakfiets. Verantwoordelijk bureau is Lukkien.

Jaarlijks organiseert Babboe zo'n honderd testmomenten om geïnteresseerden kennis te laten maken met een van de bakfietsen van het merk. De nieuw gelanceerde webshop moet dit eenvoudiger maken. Via een profielpagina kunnen 'ambassadeurs' hun bakfiets presenteren, inclusief beschrijving en eigen foto's.

Maarten Swijnenburg, marketeer bij Babboe, laat weten: 'De aanschaf van een bakfiets is geen alledaagse aankoop. Met Try my Babboe willen we vraag en aanbod verbinden. Het maken van een afspraak werkt eenvoudig en we krijgen veel feedback van onze ambassadeurs. Na de testrit schrijft men een review over de proefrit. Op basis van deze review ontvangt de ambassadeur spaarpunten die op verschillende manieren te verzilveren zijn.'

Dennis Alferink, project manager bij Lukkien, voegt daaraan toe: 'We hebben een platform ontwikkeld dat aansluit bij de ambitie van Babboe om ouders en ambassadeurs centraal te stellen. De kracht van Try my Babboe zit in de controle op de customer journey van het maken van een proefrit tot aanschaf van een Babboe.'

Bekijk de webshop hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken