Mediahuis wint live pitch op Branded Content Event

Mediahuis wint live pitch op Branded Content Event
  • Content
  • 5 feb 2019 @ 10:03
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementContentBranded contentBranded Content Event

Mediahuis heeft de live pitch voor BMW op Branded Content gewonnen, vorige week in DeFabrique te Utrecht. De uitgeverij bedacht een chatbot die realistische verhalen voor en over het automerk vertelt.

In de live pitch, vast onderdeel van het jaarlijkse Branded Content Event, worden teams uitgedaagd om in tien minuten tijd een creatief idee voor een merk te presenteren, ten overstaan van een jury en publiek.

De opdracht kwam dit jaar van BMW dat vroeg om een branded content concept te ontwikkelen dat het verhaal vertelt van de BMW i3, binnen het bredere perspectief van de visie van het automerk op de toekomst van mobiliteit. Een gecombineerd team van Mediahuis (bestaande uit TMG, Wayne Parker Kent en NRC) nam het op tegen drie andere teams, van de Persgroep, IDTV en Talpa.


Mark Schoones (midden) gaat er met de prijs vandoor.

Namens Mediahuis betrad Mark Schoones, creative director bij Wayne Parker Kent, het podium om het concept te presenteren. Het idee was gebaseerd op het delen van 'echte rijervaringen door echte mensen'. Schoones zelf laat weten: 'You ain't seen nothing yet. We zien er naar uit om nog meer mooie dingen te maken, ik kan niet wachten.'

De jury liet weten: 'Wij zijn overtuigd door het sterke concept dat op alle facetten goed was uitgewerkt en het goed doordachte mediaplan voor de distributie van de content.'

 

Beeld boven (via BBP Media): moment van uitreiking. Op links dagvoorzitter Ronnie Overgoor met daarnaast winnaar Mark Schoones.

 

Lees ook: Branded Content Event 2019: VI-sponsor Bavaria wil serieus biermerk zijn

En: Wayne Parker Kent maakt vaart in gillend tempo

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken