Munt Hypotheken lanceert kennisplatform

Munt Hypotheken lanceert kennisplatform
  • Content
  • 12 feb 2019 @ 09:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Munt Hypotheken lanceert vandaag een kennisplatform genaamd Hypotheekleek. Hiermee wil de hypotheekaanbieder consumenten helpen betere beslissingen te nemen als het gaat om hun hypotheek.

De online behoefte van consumenten aan toegankelijke en begrijpelijke hypotheekinformatie is volgens Munt Hypotheken groot, terwijl de markt voornamelijk commerciële informatie verstrekt. Met de lancering van het platform, ontwikkeld door Adfactor, wil de Haagse hypotheekverstrekker tegemoet komen aan deze consumentenbehoefte. Britt Dekker is als 'sympathieke leek' wederom het boegbeeld van dit nieuwe initiatief.

Eenvoudige taal

Ellen Hensbergen, directeur van Munt Hypotheken, laat weten: 'Met Hypotheekleek willen we in eenvoudige taal moeilijke termen uitleggen en de consument begeleiden door het hele proces. De basis voor ons succes is altijd geweest dat we goed luisteren naar de behoefte van zowel de consument als de adviseur. Door openbare informatie op onder meer social media te monitoren en te analyseren, weten we dat er een grote mismatch is tussen de informatiebehoefte van de consument en de informatie die wordt verstrekt door de geldverstrekkers. Met Hypotheekleek willen we dit patroon definitief doorbreken.'

Naast de overkill aan commerciële informatie, richten geldverstrekkers zich met hun informatievoorziening primair op mensen die een nieuwe hypotheek willen afsluiten. Hensbergen: 'Dit is begrijpelijk vanuit commercieel perspectief, maar hypotheken zijn echt een lifetime product. Ook bij levensgebeurtenissen als scheiden, pensioen of het verlies van een baan willen mensen weten wat dit betekent voor hun financiële woonsituatie. Wij willen Hypotheekleek in de toekomst neerzetten als een kennisportaal dat relevant is voor iedereen die iets met een hypotheek van doen heeft.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken