Peter van der Vorst directeur content en marketing bij RTL

Peter van der Vorst directeur content en marketing bij RTL
  • Content
  • 11 feb 2019 @ 12:26
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • TelevisieMakersContentPersonalia

RTL heeft Peter van der Vorst (rechts) aangesteld als directeur content en marketing. Hij wordt verantwoordelijk voor alle vormen van content op de zenders en digitale consumentenplatformen van RTL, zoals RTL XL en Videoland.

Hieronder valt ook de marketing van de content. Van der Vorst start officieel op vrijdag 1 maart.

Sven Vauvé, CEO van RTL, laat weten: 'Peter kent het volledige spectrum van programma's maken, zowel voor als achter de schermen. Keer op keer laat hij zien dat hij goed aanvoelt welke thema's er spelen in de maatschappij en vertaalt hij deze inzichten door naar prachtige programma's. Bovendien heeft hij een heldere en inspirerende visie op de ontwikkeling van het medialandschap. Als je dat optelt bij zijn ondernemerschap en lef om te vernieuwen, is hij de perfecte persoon om de brug naar onze fans te versterken.'

Turbulente mediatijden

Van der Vorst zelf voegt daaraan toe: 'RTL is het mooiste en meest veelzijdige mediabedrijf van Nederland. Programma's en dramaseries worden hier echt met hart en ziel gemaakt. Het is een eer én uitdaging om in deze turbulente mediatijden inhoudelijk verantwoordelijk te zijn voor alle zenders en online platformen, waaronder Videoland.'

Van der Vorst start per 1 maart in zijn nieuwe rol bij RTL. Zijn activiteiten voor zijn productiehuis Vorst Media bouwt hij in de loop van het jaar geleidelijk af. Per 1 januari 2020 gaat hij fulltime aan de slag in zijn nieuwe functie en stopt hij als presentator en producent. Tot die tijd blijft hij in 2019 bij RTL 4 te zien als presentator van Van der Vorst Ziet Sterren, Married at First Sight en Verslaafd. Ook blijft hij de rest van dit jaar verbonden aan RTL Boulevard, waaraan hij al sinds de start in 2001 zijn bijdrage levert.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken