Nationale-Nederlanden voert Het Gesprek

Nationale-Nederlanden voert Het Gesprek
  • Content
  • 25 jul 2019 @ 14:35
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ZakelijkVideoCampagnes

Verzekeraar Nationale-Nederlanden is een nieuwe videocampagne genaamd Het Gesprek gestart. Doel is om Nederlanders te motiveren gesprekken over moeilijke onderwerpen met elkaar aan te gaan.

In de videoserie, ontwikkeld door Virtue, het creatieve bureau van Vice, zien we mensen op de grond liggen met hun blik naar boven. Uit onderzoek blijkt dat door niet rechtstreeks naar elkaar te kijken, moeilijke gesprekken minder gespannen aanvoelen en sneller betekenis krijgen. De persoonlijke gesprekken, tussen bijvoorbeeld twee zussen over het alleen opvoeden van een kind, worden doorvertaald naar online video's en social posts. Nationale-Nederlanden en Virtue werken al ruim drie jaar samen, eerder onder meer voor de campagne ‘Zorg goed voor jezelf’.

Perre van den Brink, managing director van Virtue Western-Europe, laat weten: 'Deze campagne is bedoeld om mensen te inspireren betekenisvolle gesprekken met hun dierbaren te voeren. Samen met Nationale-Nederlanden willen we mensen over het leven na laten denken. Een campagne die daarnaast illustreert waar wij als bureau voor staan: het helpen van merken door content te bieden die echt van waarde is voor hun doelgroep, in plaats van de meer traditionele advertentievormen.’



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken