Nationale-Nederlanden voert Het Gesprek
- Content
- 25 jul 2019 @ 14:35
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkVideoCampagnes
- 25 jul 2019 @ 14:35
- Lucas Boon
Verzekeraar Nationale-Nederlanden is een nieuwe videocampagne genaamd Het Gesprek gestart. Doel is om Nederlanders te motiveren gesprekken over moeilijke onderwerpen met elkaar aan te gaan.
In de videoserie, ontwikkeld door Virtue, het creatieve bureau van Vice, zien we mensen op de grond liggen met hun blik naar boven. Uit onderzoek blijkt dat door niet rechtstreeks naar elkaar te kijken, moeilijke gesprekken minder gespannen aanvoelen en sneller betekenis krijgen. De persoonlijke gesprekken, tussen bijvoorbeeld twee zussen over het alleen opvoeden van een kind, worden doorvertaald naar online video's en social posts. Nationale-Nederlanden en Virtue werken al ruim drie jaar samen, eerder onder meer voor de campagne ‘Zorg goed voor jezelf’.
Perre van den Brink, managing director van Virtue Western-Europe, laat weten: 'Deze campagne is bedoeld om mensen te inspireren betekenisvolle gesprekken met hun dierbaren te voeren. Samen met Nationale-Nederlanden willen we mensen over het leven na laten denken. Een campagne die daarnaast illustreert waar wij als bureau voor staan: het helpen van merken door content te bieden die echt van waarde is voor hun doelgroep, in plaats van de meer traditionele advertentievormen.’
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing