FBTO kiest voor The Post
- Content
- 21 aug 2019 @ 10:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 21 aug 2019 @ 10:02
- Lucas Boon
Verzekeringsmaatschappij FBTO zet sinds deze zomer samen met contentmarketingbureau The Post content in om de merkoverweging op het moment van de keuze voor een verzekering te vergroten. Een eigen geluid is onderdeel van de strategie.
In de content (in de vorm van tekst, video en audio) staan verhalen en dromen van 'doeners' centraal. Mensen die niet blijven hangen in dromen, maar gewoon die oude auto kopen om zelf op te knappen, naar het buitenland verhuizen om daar een bed & breakfast te beginnen en zichzelf tot het uiterste pushen om een marathon te rennen. Door het publiek met content te inspireren, moet de emotionele merklading terugkomen op het moment dat er een verzekering afgesloten moet worden.
Met de keuze voor contentmarketing slaat FBTO een nieuwe weg in. 'We varen van oudsher onze eigen koers, maken zelf keuzes en gaan niet uit van 'moetjes' of trends. Precies wat we onze klanten ook bieden: de vrijheid om zelf te kiezen', aldus Rogier de Weerd, manager marketing & verkoop bij FBTO.
Yossip de Jong, partner bij The Post, voegt daaraan toe: 'Tijdens het opstellen van de strategie hebben we het 'eigenwijze positivisme' van FBTO in het achterhoofd gehouden. Zo blijven we dichtbij de kern van de organisatie. Doordat we gebruik maken van de verhalen van 'echte mensen', veelal FBTO-klanten, kunnen we verdiepende content creëren die het publiek écht raakt.'
Geluid
Een eigen geluid is onderdeel van de strategie. De Jong: 'Een sonische identiteit is net zo belangrijk als een pakkend logo. Dat begint bij een uitgebreide analyse: wat is eigenlijk het geluid van FBTO? Welke stemmen en muziek gebruikten zij in het verleden? Welke merkwaarden moeten terugkomen in het geluid? Aan de hand daarvan ontwikkelen we een krachtige FBTO-sound, die straks overal in terug te horen is.'
De verhalen zijn hier terug te vinden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing